י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מודאגים מפריימריז"

ב'יש עתיד' שוברים שתיקה ומגבים את לפיד

חברי כנסת מ'יש עתיד' שברו היום את שתיקתם והסתערו בראיונות לכלי התקשורת השונים, גם היו"ר עצמו יאיר לפיד. חברי הכנסת הביעו תמיכה בלתי מסויגת ביו"ר הנוכחי, עם זאת נזהרו ושמרו על כבוד חברם ח"כ עופר שלח הטוען לכתר 

ב'יש עתיד' שוברים שתיקה ומגבים את לפיד
אלעזר שטרן, יאיר לפיד ועופר שלח צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יממה לאחר שהקרב בתוך 'יש עתיד' הפך פומבי, כשבכיר המפלגה חה"כ עפר שלח הודיע על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה מול המייסד יאיר לפיד, חברי הכנסת שוברים שתיקה ומביעים תמיכה בלפיד.

בראיונות שהעניקו בשעות האחרונות נציגי המפלגה, חלקם תמכו בקיום פריימריז וחלקם הביעו חשש מהמהלך שיגרום אולי להשתלטות גורמים מבחוץ על המפלגה שייסד לפיד, אך לא נמצא בין המתראיינים אחד שהביע תמיכה במועמדותו של עופר שלח באם יתקיימו בחירות מקדימות.

חה"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' אמר היום בראיון כי "צריך מועמד שיתאים לראשות הממשלה, בעיניי לפיד ראוי להחליף את נתניהו". לדבריו, "אם שלח. יפסיד, יוכל להישאר במפלגה. המחשבות שלו לגיטימיות, אבל האם נהננו לשמוע עליהן קצת לפני הרדיו? לא".

היו"ר יאיר לפיד שבר אף הוא שתיקה ואמר הבוקר בראיונות: "עופר שלח רוצה פריימריז פתוחים, מהלך שחלקנו מודאגים ממנו כי הוא מאפשר לנתניהו לשלוח 3,000 איש שישתלטו מבחוץ". כשהוא השיב לביקורת שהשמיע שלח אתמול, "יש גם מי שחושבים שאם אנחנו המפלגה השנייה בגודלה והחלופה השלטונית, אנחנו כנראה עושים משהו נכון".

לפיד הודה כי במפלגה שוקלים לקיים פריימריז או הקמת וועדה שתקבע את הרכב הרשימה, כשמי שיהיו אחראים על כך הם חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. לדברי יו"ר 'יש עתיד': "יש תהליך שאנחנו בוחנים מאוד ברצינות, אני לא רוצה להקדים תהליכים. לקצר תהליכים זה ניהול לא טוב - ואני עוסק בניהול כל חיי", אמר לפיד.

בהתייחסו להודעה ולהתקפות באולפני החדשות, אמר לפיד: "זה חלק מהחיים הפוליטיים, לא נעלבתי. אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית", למרות הנאמר, לפיד נזהר שלא ללכלך על יריבו ואמר: "עפר שלח ראוי, הוא איש מוכשר עם ערכים", והתחייב: "אשאר במפלגה גם אם שלח ייבחר".

חבר הכנסת מאיר כהן הממוקם כיום במקום השני במפלגה אמר בראיון שהעניק היום כי "לפיד הוא מועמד יש עתיד לראשות הממשלה. אני לא עוסק במחנאות. אנחנו חושבים על פריימריז - מי יצביע, האם נקים ועידת מפלגה, ומתייחסים בכובד ראש לחלון הזמן - להערכתי הבחירות יהיו לפני שיחלפו שישה חודשים".

עוד אמר ח"כ כהן: "עפר שלח הוא אחד האידיאולוגים הטובים ביותר. אין בנו טיפה כעס על מה שעשה - זו זכותו הבלעדית, הוא הכניס עניין במפלגה. כל מי שמדבר על מרד זה קשקוש. בכל שינוי יאיר ועפר יהיו חלק ממנו - הם חלק מהמשפחה הזו".

חבר הכנסת יואל רזבוזוב, גם הוא חבר קרוב של לפיד, הביע תמיכה בדרישת חה"כ שלח, אך עם זאת אמר: "צריך לקיים פריימריז למפלגה, אבל בצורה שטובה למדינת ישראל, בלי קבוצות אינטרסים וקבלני קולות. אנחנו רוצים להימנע מהשיטה של הליכוד... בליכוד יש דיקטטורה עם מנהיג עליון".

רזבוזוב הוסיף והביע תמיכה ביו"ר המפלגה הנוכחי לפיד והרגיע: "זה לא יביא לפילוג, אנחנו המפלגה השנייה בגודלה ונהיה מפלגת שלטון ויאיר לפיד יהיה ראש ממשלה... אנשים לא מכירים את הבפנים של המפלגה. אנחנו רבים הרבה, אבל בסוף יוצאים עם דעה אחת״, כך אמר בראיון לרדיו 103fm.

יש עתיד פריימריז יאיר לפיד עופר שלח אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד