י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זכויות הדמוקרטיה לדת

"ארץ אוכלי אחים ואחיות": טור כואב על נתינת ההחלטות

רגע לפני שבו נכנסות הערים החרדיות לסגר, שירה מלכה בטור כואב על ההפליה המזעזעת ועל שנאת האחים השוררת בארצינו, האם גמזו היה סוגר את בני משפחתו אילו מצבם היה דומה? 

"ארץ אוכלי אחים ואחיות": טור כואב על נתינת ההחלטות
מחסום/סגר. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

"והיה כי תבוא אל הארץ אשר השם אלוקיך נותן לך נחלה...."

לאחרונה הפכנו את הנחלה למקום בו מוציאים אנטגוניזם מכל דת וחברה. הפכנו את ארץ האבות לארץ שוכנים בה אוכלי אחים ואחיות, אז נכון ד"ר גמזו אין שמחה כהתרת הספקות בוא נעשה סגר על כל הערים האדומות, אך תערוך חושבים עם עצמך האם היית סוגר את בני משפחתך?

ובכן תן לנו לחדש לך ד"ר יקר, בוא תכיר את העם הנבחר. לא רק את החלק שבו נפשך חפצה בוא תכיר את החלק "שאחראי לתחלואה" משפחה חרדית ממוצעת מונה לפחות שישה ילדים בוא תאמר לי אתה בטוח מבין.

האם אתה מפחית או מגדיל את התחלואה שאתה סוגר חולה מאומת בתוך בית עם שמונה או עשרה בני משפחה?

לפני שתערוך סגרים אנו מציעים לך לערוך סיורים להכיר את העם על כל גווניו. תאמין לי זה מרתק הרבה יותר מכל טיול שרק תבחר. "בצדק תשפוט עמיתך" מדינת ישראל חורטת על דגלה דמוקרטיה, שוויון שקיפות זכויות לכל דת גזע או חברה, אך עד כאן הגעתם לבלפור.

בלפור "קודש קודשים". בבלפור מותר להפגין מותר להפר תנאים, מותר להדביק את כל הסובבים. בבלפור נמצאים "השמנא והסלתא" של מדינת הנאורים. אך שמגיעים לחרדים סוגרים אותם במעטפת סגורה זה קל לא? הרי הם "משתמטים" .

ובממשלה רגע של מציאות ואמת לאמיתה דבריה של חברת הכנסת אסנת מרק מהליכוד: "כשהאופציה של סגר שבה ומונחת על שולחן הדיונים, אי אפשר להשלים יותר עם המשך ההפקרות ברחובות סביב בלפור. אי אפשר לסגור אף אחד בבית בשעה שהמפגינים ממשיכים להתגודד ולהצטופף". היא הבהירה: "אי אפשר להגביל מתפללים ולתת למפגינים להמשיך להשתולל ברחובות"

בזכות נשים עתידים להגאל, בינה יתרה ניתנה להם אז כדאי לציית לדברים. הפגנות, הפרת סדר ברחובות עליהם הדוקטורים אומרים גמזו לטובה. אך בתי כנסיות יוגבלו כי תפילה זו לא הפגנה, כי חרדים הם לא בגדר לשלוח עליהם לחמך.

אז אולי אתה יו"ר ועדת הקורונה ואולי אתה חושב שבשליטתך תרד או תעלה התחלואה, אך בפרשת השבוע מוסבר איך לא עלית על השיטה...

"ולא נתן השם לכם לב לדעת ועיניים לראות ואזניים לשמוע" בנתיים הכל תלוי ב-"והיה אם שמוע".

החרדים שומעים, החרדים מצייתים. אך לפני הטלת סגרים תרד לשרש הבעייה תכיר איזה כח עצום יש לביחד שלנו כמה הוא מפעים. הערים האדומות משוועות להסברה לעזרה אמיתית לא להצהרת הצהרות.  הגיע הזמן להפנים שלובשי השחורים נטולי אמצעי תקשורת או מדד מספר חולים.

הגיע הזמן לשים סוף להפרדת העם. הר עיבל והר גריזים.

ההפרדה משוועת, האפליה מזעזעת. מספיק לפרק את העם לרסיסים.

והלוואי שהצבע האדום בערים החרדיות יבשר רק על ריבוי מצוות, על בריתות המילה שמתקיימות ברחובות, מדם על משקופים בבתיהם של מקיימי תורה ומצוות.

מאת: שירה מלכה
דמוקרטיה רוני גמזו סגר ערים חרדיות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד