ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בליץ ראיונות לקראת הסגר

שר הבריאות קרא להגביל את ההפגנות וחטף: לא תשתיקו אותנו

לפני הסגר, שר הבריאות אדלשטיין העניק הערב ראיונות לכלי התקשורת בכדי להסביר את החלטת הממשלה. במהלך הדברים הוא קרא להגביל את ההפגנות שגם הן לדבריו מקור להדבקה. מארגני ההפגנות תקפו: "הקול קולו של אדלשטיין, והידיים, ידיו ההיסטריות של הנאשם מבלפור"

שר הבריאות קרא להגביל את ההפגנות וחטף: לא תשתיקו אותנו
יולי אדלשטיין/ההפגנות בבלפור צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לקראת הסגר ביום שני הבא, שר הבריאות יולי אלדשטיין פתח הערב בבליץ ראיונות לתקשורת בכדי להסביר את המהלך אותה אישרו שרי הקבינט. בראיון שהעניק בין היתר לחדשות 12, אמר השר: "כפי שהזהרתי - אנחנו נמצאים במצב שבו נאלצנו להטיל סגר על 30 ישובים. אם לפני חודשיים וחצי הייתה אכיפה כשביקשתי, יכול להיות שלא היה צורך בסגרים".

שר הבריאות הוסיף ואמר כי "לא יכול להיות שגם עכשיו אנחנו רואים חתונות, אירועים פיראטיים ועסקים שלא שומרים על ההנחיות", כשהוא מציין כי "כל החלטה בריאותית שהבאתי נועדה לעשות דברים שימנעו סגר".

במענה להתקפות כנגד פרויקטור הקורונה בעיקר מהסיעות החרדיות, השר אדלשטיין העניק גיבוי מלא לפרופ' רוני גמזו ואמר: "לא מתחרט לרגע שפניתי לגמזו. אני נותן לו גיבוי מלא. זה לא אומר שהוא חף מטעויות, אבל יחד עם משרד הבריאות הוא עושה עבודה טובה. גמזו זקוק לשיתוף פעולה מהציבור ומהדרג הפוליטי, אם הוא נתקל בהתנגדות לכל צעד - זה יביא אותנו לסגר כללי, שממנו אנחנו מנסים להימנע".

‎על הזינוק בתחלואה אמר שר הבריאות בראיון ל'חדשות 12': "אם הייתי בא היום לקבינט ואומר שגילינו ביממה למעלה מ-3,000 חולים ושמספר החולים הקשים עלה - לא היה מתקיים דיון: כולם היו מרימים יד ואומרים ללכת לסגר כללי". לדבריו: "מה שאנחנו רואים היום בעלייה במספר החולים המאומתים ישתקף בבתי החולים בעוד כמה שבועות".

שר הבריאות התייחס לסאגת ההפגנות אל מול האיסור לטוס לאומן ואמר כי "לנגיף הקורונה אין דעות פוליטיות. כשמגבילים איש דתי בתפילה ובבתי כנסת, שזו זכות יסוד - לא היה מזיק להגביל גם התקהלויות פוליטיות. כשאין חוק נגד - לא חובה להתכנס באלפים ולהדביק", אמר וסיכם, "אם נשמור על הכללים - אולי לא נגיע לסגר בחגים".

בתגובה לקריאתו של שר הבריאות אדלשטיין להגביל את ההפגנות, בתנועת המחאה נגד נתניהו 'קריים מיניסטר' תקפו ואמרו: "שר הבריאות יודע שאין עדויות על הדבקה בהפגנות. אך הקול קולו של אדלשטיין, והידיים, ידיו ההיסטריות של הנאשם מבלפור שצונח בסקרים ועושה הכל לפגוע במחאה. לא תשתיקו אותנו! התשובה להשתקה תתקבל במוצ"ש - עשרות אלפיי מפגינים שיקראו לראש ממשלה מושחת וכושל ללכת הביתה".

הסגר על בני ברק קורונה עיר אדומה יולי אדלשטיין מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד