י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אין כוחנו אלא בפה

תיעוד: גדולי רבני ברסלב התחננו שהקב"ה יפתח שערי אוקראינה

הידיעה המעציבה על כך שהקיבוץ באומן עומד השנה בסימן שאלה הביאה את רבני ברסלב להתכנס לעצרת תפילה וזעקה שהועברה בשידור חי לכל הריכוזים של ברסלב • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהעצרת שנערכה בבית הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר מגדולי מנהיגי ברסלב בדורנו 

תיעוד: גדולי רבני ברסלב התחננו שהקב"ה יפתח שערי אוקראינה
רבני ברסלב בתפילה לקיום הקיבוץ באומן צילום: שוקי לרר

אלפי חסידי ברסלב בכל מקומות מושבותיהם התכנסו אתמול (חמישי) בכל בתי הכנסת וקהילות חסידי ברסלב לעצרת תפילה וזעקה בו יתחננו ויפילו תחנוניהם להצלת הקיבוץ בימי ראש השנה בציון רבי נחמן מברסלב באומן שלעת עתה סגור.

בקרב חסידי ברסלב שגור המשפט שרבי נחמן מברסלב "שכל מי שסר למשמעתו ומקורב אליו, יהיה על ראש השנה אצלו – לא יחסר איש" ואכן, חסידי ברסלב הקפידו על כך בכל הדורות ובכל המצבים, ומסרו על כך את נפשם גם בזמני מלחמות וגם בזמני רדיפות הדת תחת מגפי הקומוניסטים. אף עתה בשנה קשה זו בו משתוללת המגיפה בכל העולם, נעשו מאמצים כבירים מזה שבועות ארוכים בכדי להסדיר מתווה מיוחד שיענה על כל דרישות הבריאות ואף הגיעו להסכמים עם הרשויות באוקראינה.

אולם לדאבון לב ולמרבה הכאב בהתערבות ובלחץ כבד שהופעל על השלטונות באוקראינה על ידי רוני גמזו החליטו לנעול את שערי גבולות המדינה, אין יוצא ואין בא. מלבד כמה קבוצות שכבר הצליחו להיכנס לאוקראינה לפני שבת, כל השאר שניסו להגיע לאוקראינה נשלחו חזרה בביזיון גדול ומהם אף שנעצרו והוכנסו לבתי הכלא.

בכדי להציל את קיום הקיבוץ הגדול כרצונו של צדיק הוחלט על פי קריאת גדולי מנהיגי ברסלב לקיים בליל שישי עצרת תפילה וזעקה בכל בתי המדרש ובתי הכנסת דחסידי ברסלב. התפילה התקיימה בראשות גדולי מנהיגי ברסלב  בביתו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, כשהתפילה הועברה ע"י הטלפון לבתי המדרש בכל אתר ואתר.

עצרת השתתפו הגרי"מ שכטר, הגר"מ קרמר, הגר"א קעניג, הגר"ש שפירא, והגר"א יארבלום. בעצרת אמרו את כל ספר תהלים וכן תיקון הכללי כשקבלת עול מלכות שמים ע"י הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר.

רבי יעקב מאיר שכטר ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד