י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בוידאו

אחרי חגיגות השלום; מה צפוי לנו בעתיד הקרוב? צפו

הכתב לענייני ערבים של כאן 11 מתייחס בהרחבה להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות • כמה האינטרס הכלכלי משחק תפקיד? והיכן עומדים האמירתים בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית? • צפו בוידאו

אחרי חגיגות השלום; מה צפוי לנו בעתיד הקרוב? צפו
המטוס הישראלי נוחת באבו דאבי צילום: צילום מסך

רועי קייס, כתב לענייני ערבים בכאן 11, מנתח מנקודת מבטו את ההסכם ההיסטורי שהפציע ביום בהיר בין ישראל לאמירויות, ומאז לא יורד מסדר היום.

קייס כתב לאחר שחזר מביקור בדובאי ובאבו דאבי, כי "הם מסתכלים על הדברים מנקודת מבט של ביזנס. הם רואים את הפוטנציאל האדיר בשיתוף הפעולה עם ישראל בשלל התחומים. לגבי הסוגיה הפלסטינית, הם ממש לא שכחו ממנה, בראייתם. להפך, הם מציגים את מה שעשו כצעד להצלת הסוגיה הפלסטינית ופתרון שתי המדינות".

עוד כותב קייס: כי ג'מאל אל-מושרח' האחראי על תכנון המדיניות במשרד החוץ, אומר כי "המהלך שלנו מחזק את הפלסטינים", ג'אמל אירח את קייס בלשכתו באבו דאבי לפני שבועיים, "עד כדי כך האמירתים רוצים להשמיע את המסר שלהם שהם אפשרו לעיתונאים ישראלים להיכנס למשרד החוץ".

קייס משדר מדובאי

קייס מוסיף כי "בדובאי ובאבו דאבי רוצים לאכול את העולם ולהשאיר אבק לכולם מאחור ולכן אפשר אולי גם לגלגל בראש את הרעיון שגם במקרה הזה בדומה לתחומים אחרים, מוחמד בן זאיד, השליט בפועל של המדינה, רצה להקדים מדינות אחרות באזור מבחינת נרמול היחסים עם ישראל. את הראשונים הרי תמיד יזכרו ואת אלה שבאמצע קצת פחות".

רועי קייס כאן 11 איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד