י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אי הוודאות הפוליטית

פרסום ראשון: תיאום בין החרדים לגנץ; ההכרעה בגיוס - אחרי דצמבר

בתוך הכאוס הפוליטי שנמשך כבר כשנתיים, חוק הגיוס שהיה אמור להיחקק על פי בג"צ כבר מספר פעמים - נדחה עד כה חמש פעמים. החודש, הכנסת מחויבת לחוקק חוק חדש ול'בחדרי חרדים' נודע כי בסיעות החרדיות תיאמו עם משרד הביטחון על דחייה נוספת בחוק הגיוס. כל הפרטים

פרסום ראשון: תיאום בין החרדים לגנץ; ההכרעה בגיוס - אחרי דצמבר
בני גנץ צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

פרסום ראשון: בתיאום בין הסיעות החרדיות מול שר הביטחון בני גנץ, משרד הביטחון צפוי לבקש מבג"צ הארכה נוספת במועד חקיקת חוק הגיוס, כשנותרו עוד 6 ימי חקיקה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות.

כפי שדווח בהחרבה ב'בחדרי חרדים' מאז פסילת חוק הגיוס בשנת 2017, ביקשה הממשלה לא פחות מחמש דחיות לחוק, זאת בעקבות המצב הפוליטי הסבוך עם פלונטר פוליטי שנמשך כשנתיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתיאום בין הצדדים גיבשו בימים האחרונים סגן השר אורי מקלב, השר לשעבר אריאל אטיאס וסגן השר מאיר פרוש יחד עם הסכמתו של השר יעקב ליצמן, שמשרד הביטחון יבקש דחייה נוספת בחקיקת חוק הגיוס שאמור לפקוע בעוד פחות משבועיים.

במשרד הביטחון ידרשו הארכה במועד פקיעת החוק בשלושה חודשים נוספים, כאשר בפועל נותרו 6 ימי כנסת כדי להשלים את החקיקה קודם שיפקע חוק הגיוס ב- 19 לחודש.

בקשת הדחייה השישית לחוק הגיוס תובא בפנייה לבג"ץ בטענה כי מדובר בממשלת חירום שעוסקת בעיקר בטיפול בתחלואה בקורונה, וכן הכנסת נמנעת מלחוקק מה שאינו קשור לטיפול בקורונה.

על פניו לא אמורה להירשם דרמה ונראה כי שופטי בג"ץ יעניקו את הארכה המתבקשת.

משמעות המהלך, שחוק הגיוס לא יחוקק קודם העברת תקציב המדינה, שאמור לעבור עד עוד כשלושה חודשים, ובכחול לבן הביעו דאגה מחקיקת חוק הגיוס בעת אי וודאות הפוליטית שכלל לא ברור האם ראש הממשלה יוביל בחודש דצמבר את המדינה לבחירות.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' ומסר: "אנחנו נתנגד לכל דחייה של בג"ץ בנושא. עד עכשיו הנושא נדחה בגלל הבחירות, עכשיו יש "ממשלת אחדות". חוק הגיוס חייב לעבור כלשונו, בנוסח של משרד הביטחון. זה היה חלק ממצע כחול לבן ואיתו הם באו לבוחרים. העובדה ששני רמטכ"לים בורחים מאחריות היא בושה והפניית עורף לציבור המתגייס והעובד".

בני גנץ חוק הגיוס מאיר פרוש אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד