י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מי שיש לו אומץ, ינצח"

ח"כ שלח מציג: המתווה לפריימריז ב'יש עתיד'; לפיד יקבל?

לאחר שהודיע במפתיע כי הוא דורש בחירות פנימיות ביש עתיד, חבר הכנסת של מציג הערב את המתווה שלו לפריימריז במפלגה. "כל אדם שאינו חבר במפלגה אחרת יוכל להתמודד, ובלבד שיצטרף ליש עתיד ויכריז על מועמדותו עד חודש לפני הבחירות"

ח"כ שלח מציג: המתווה לפריימריז ב'יש עתיד'; לפיד יקבל?
יאיר לפיד ועופר שלח צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ימים ספורים לאחר שהודיע כי בכוונתו להתמודד לראשות מפלגת 'יש עתיד' ונענה בתשובה כי "הנושר ייבדק", חבר הכנסת עפר שלח מציג היום (מוצ"ש) את המתווה שיאפשר לקיים פריימריז במפלגת יש עתיד.

חבר הכנסת שלח כתב: "מאז שהודעתי על דרישתי לקיים בחירות לראשות יש עתיד יש לא מעט התלהבות ולא מעט מבוכה. ככה זה כשהגיע הזמן להעביר מפלגה מרכזית לשלב הבא, וההכרחי, של חייה הפוליטיים. ככה זה כשמציבים אתגר למצב הקיים, כדי להגיע אל היעד: אלטרנטיבה אמיתית לשלטון נתניהו, פתוחה לכל ומציגה סדר יום חדש".

על ההצעה של שלח, ייקבע תאריך לקיום הבחירות לעוד כשלושה חודשים, בין ה-1 ל-15 בדצמבר.

המועד הבא לפיזור אפשרי של הכנסת הוא ה-23 בדצמבר. "זה חייב לקרות לפניו. מנגד, אנחנו צריכים זמן להיערך, תוכנית וטכנית. לכן המועד האופטימלי הוא בשבועיים הראשונים של החודש", מציין שלח.

עוד נקבע כי תוקם ועדת בחירות בראשות שופט בדימוס ובוועדה יהיו חברים אנשי הנהלת המפלגה, בכירי הח״כים ונציגי שטח מרכזיים. היא תהיה אחראית על קביעת תקנון הבחירות ותפקח על ההכנות הטכניות.

שאלת השאלות היא למי תהיה זכות הצבעה שכן ליש עתיד אין מתפקדים, ועל פי מתווה שלח, כל אדם שאינו חבר במפלגה אחרת יוכל להתמודד, ובלבד שיצטרף ליש עתיד ויכריז על מועמדותו עד חודש לפני הבחירות.

"הבחירות חייבות להיות פתוחות לכל מועמד, חבר יש עתיד היום או מי שיבקש להצטרף אליה עד למועד הקובע. ועדת הבחירות תקבע קריטריונים נוספים ככל שידרשו. כך יתייצבו טובי האנשים, מספר הבוחרים יהיה חסר תקדים, והמועמד שינצח יהיה ראוי לאתגר של הבסת ביבי בבחירות", כותב שלח.

על פי שלח, כל אדם יוכל לבחור, ובלבד שלא היה חבר במפלגה אחרת בחצי השנה שקדמה לבחירות. "כך נפתח את השערים למי שמבקש לבחור את האיש שיתייצב מול נתניהו בבחירות הבאות, ונמנע מהלכי השתלטות עוינת של חברי מפלגות קיימות. כל מצביע בפועל יחתום בכניסה לקלפי על טופס, לפיו הוא עומד בקריטריון זה, טופס שמשמעותו משפטית. שמות המצביעים ייבדקו כנגד הרשומים הקיימים אצל רשם המפלגות, מציין שלח.

עוד מבהיר חבר הכנסת שלח כי זהו מהלך "פשוט, אבל מהפכני. הבחירות הפתוחות הראשונות בישראל לבחירת מועמד, כראוי למפלגה שמבקשת להציב אלטרנטיבה אמיתית לא רק לביבי, אלא להשחתת הפוליטיקה שהוא מייצג" שלח עוקץ את מי שהיה עד לא מזמן חברו הטוב, "כי רק מי שיש לו אומץ, ינצח".

עפר שלח יש עתיד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד