כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כינוס הליגה הערבית

הפלסטינים רצו להפוך את האירוע למפגן נגד ההסכם; בחריין סיכלה

השבוע צפויים להיפגש מנהיגי מדינות ערב לכינוס הליגה הערבית, על רקע הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. הפלסטינים רצו ישיבת חירום בשולי הישיבה המתוכננת בגלל ההסכם - בחריין סיכלה

הפלסטינים רצו להפוך את האירוע למפגן נגד ההסכם; בחריין סיכלה
מטוס של חברת Etihad airways צילום: pixabay

לראשונה מאז ההסכם ההיסטורי שנחתם בין ישראל לאמירויות, תתקיים השבוע ישיבה מתוכננת של נציגי המדינות הערביות. הפלסטינים רצו ישיבת חירום בשולי הישיבה המתוכננת בגלל ההסכם, על מנת להפוך את האירוע למפגן נגד הנורמליזציה, אבל בחריין סיכלה, כך לפי הדיווחים.

בינתיים ‏שר החוץ הסודאני, עומאר קמר א-דין, העניק ראיון מעניין לעיתונות המקומית על הנורמליזציה עם ישראל ומה שהתרחש בזמן ביקור פומפאו בח'רטום. עולות שם כמה נקודות: סודאן הציבה תנאים לפומפאו במהלך ביקורו כדי לנרמל את היחסים עם ישראל. לפי עומאר קמר א-דין, המנהיג הזמני אל-בורהאן הציב תנאים הקשורים לרווחים כלכליים מהמהלך ולהסרת סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. פומפאו אמר בתגובה כי הממשל האמריקני יבחן זאת עם הצד הישראלי וישיב בהמשך.

רועי קייס מדווח, כי לפי הבכיר הסודאני, בפגישות פומפאו לא נתן התחייבות אמריקנית ברורה לתאריך יעד להוצאת סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור. הוא כן הציע לקרוא למשקיעים אמריקנים וחברות גדולות בארה"ב להשקיע כספים בסודאן. הוא דיבר גם על סיוע כלכלי שלא ריצה את הסודאנים.

‏המגעים, לדברי הבכיר הסודאני, נמשכים מאז סיום ביקור פומפאו והאמריקנים שיצאו לא מרוצים מהביקור לא השתכנעו בעמדה הסודאנית שדוחה כרגע את הנורמליזציה עם ישראל. פומפאו כרך בביקורו באופן ישיר את הוצאת סודאן מהרשימה של המדינות התומכות בטרור לנורמליזציה עם ישראל.

‏הבכיר הסודאני דחה את הטענות שארצו מתנגדת לנורמליזציה בשל לחצים שהפעילו על ממשלת המעבר הדמוקרטים בארה"ב כדי לפגוע בממשל טראמפ לקראת הבחירות. ועדיין משפט מעניין שלו – "נצא מהרשימה של המדינות התומכות בטרור עם נורמליזציה עם ישראל או בלעדיה. זו הפכה לסוגיה של דעת הקהל האמריקני".

איחוד האמירויות הליגה הערבית הפלסטינים בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד