י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראיון מיוחד

יו"ר המועצה הדתית ביבנה מסכם עשרות שנות פעילות • צפו

יו"ר המועצה הדתית ביבנה יצחק מוסאי, מסכם שנים של פעילות בראיון מיוחד • "אחד הדברים המועילים שעשינו, זה שהכנסנו את הבן של הרב יוסף אבוחצירא זצ"ל הרב דוד אבוחצירא שיהיה רב העיר של יבנה"

יו"ר המועצה הדתית ביבנה מסכם עשרות שנות פעילות • צפו
יו"ר המועצה הדתית ביבנה יצחק מוסאי צילום: צילום מסך

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', יו"ר המועצה הדתית ביבנה יצחק מוסאי, מסכם שנים של פעילות, אך שואף קדימה להמשך כהונתו, וגם נותן טיפים לראשי המועצות שימונו בקרוב ברחבי הארץ.

"ב-1997 הכניסו אותי בתור סגן יו"ר המועצה הדתית" הוא מספר, "הרב משה לוי תמך בי ורצה שאני אהיה סגן, הוא סמך עלי שאני יוכל להפוך את יבנה, לעשות הרבה דברים שלא עשו, ראשי מועצות בזמנו היו יושבים בכיסא שותים קפה והולכים הביתה, הרב משה לוי רצה שאני יעשה הרבה תורה ועשינו תרבות תורנית ועזרנו לכוללים".

"אחד הדברים המועילים" הוא מדגיש, "זה שהכנסנו את הבן של הרב יוסף אבוחצירא זצ"ל הרב דוד אבוחצירא שיהיה רב העיר של יבנה, זה לא היה קל, הרבה התמודדו על התפקיד ואנחנו עשינו מאמצים גדולים באמת, הבאנו את כל הקהילה שתתמוך בו, הרב משה לוי תמך בו בכל כוחו ורצה שהוא היה הרב של העיר".

"נתנו לו את כל הקרדיט באמת שיהיה הרב, רצתי לכל המקומות", משחזר מוסאי. "הרב אבוחצירא היה בזמנו רב צעיר שהגיע ליבנה, היה לו שם כולל ואהבו אותו כל האנשים שם, ראינו שהוא באמת פעלתן שעושה דברים ביבנה, הוא הנשיא של הגמ"ח שלי הוא מגיע לבית כנסת שלי כל שבת בנץ ומוסר שיעור".

הגירעון והפתרון

יצחק מוסאי הגיע לתפקיד ראש המועצה דתית לפני עשר שנים עם גירעון של מעל 6 מיליון שקל, מאז הצליח מוסאי להפוך את הקערה על פיה. בראיון הוא מספר שהתמודד עם חשב מלווה שכולם חששו ממנו, דאג קודם כל לעובדים והצליח להביא להישגים במקוואות, בתי הכנסת ובשאר נושאי הדת בעיר יבנה.

לסיום, מוסאי שזוכה להערכה בין כל ראשי המועצות הדתיות בארץ, מעניק כמה טיפים לראשי המועצות שיכנסו לתפקיד בקרוב.

יבנה המועצה הדתית אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!