י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האדמו"ר מגור לבני משפחתו: לכו להתחסן!

בני משפחתו וצאצאיו של האדמו"ר מגור קיבלו הוראה להתחסן מיידית מפני השפעת המקסיקנית • הצעד המשפחתי השפיע על המוני חסידי גור, שראו בכך 'מעשה רב' וגדשו את המרפאות • פרסום ראשון

האדמו"ר מגור שליט"א. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
האדמו"ר מגור שליט"א. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

ההוראה שיצאה בימים אלה מבית כ"ק האדמו"ר מגור, כוונה כלפי כל בניו, נכדיו ובני משפחתו: מתחסנים, ומייד.

מאז החלה שפעת הדבר-האחר שמקורה במקסיקו, לחולל שמות בקרב אוכלוסיית ישראל, גילו בגור רגישות רבה כלפיה ולקחו את סיכוניה ברצינות רבה. בהוראת האדמו"ר, שבריאותם של רבבות חסידיו חשובה ויקרה לליבו לא פחות מאשר דרגותיהם הרוחניות - ננקטו שורת צעדים של זהירות, בכדי לוודא את הרחקת המחלה מקרב החסידים.

מייד לאחר שהשפעת הגיעה לישראל, הוחלט בגור שלא לעשות שימוש במגבות ציבוריות שכולם משתמשים בהם בשעות התפילה. כמו כן נזהרו בחסידות, בהוראת האדמו"ר, שבעת ה'טישים', כאשר כוסות יין עוברות בין הרבבות, לא יעשו רבים שימוש באותה הכוס.

כל זאת בנוסף לשורה של תקנות וצעדים שנעשו בחסידות גור, כהתמודדות נגד השפעת שהפילה רבים למשכב.

לפני מספר שבועות, הכריז יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות של מדינת ישראל, על מהפכה בהתמודדות הרפואית עם השפעת הלא סימפטית. סגן השר, אשר בחסידות גור רואים בו אחד 'פון אינזערע' (משלנו) יגע ומצא, התאמץ והצליח: הוא הביא לישראל את החיסון המיוחל מפני השפעת.

תחילה נועד החיסון רק לקבוצות סיכון, ולא כל הרוצה להתחסן זכאי היה לכך.

חלפו עוד כמה שבועות, וכל אזרחי ישראל נעשו זכאים להתחסן נגד השפעת. סגן השר יצא בראיונות לתקשורת, משרד הבריאות הוציא, ועדיין מוציא, הודעות לציבור הישראלי תחת הכותרת 'לכו להתחסן', ומהפכת החיסונים יצאה לדרך.

אלא שבניגוד לכל היגיון ותחזית, ההתלהבות הציבורית לא הייתה גדולה במיוחד. המבצע נענה בקול ענות חלושה. שורה של רופאים ומבינים מטעם עצמם - ליבו את ענות החלושה, והסבירו כי החיסון כרוך בסיכונים לא מעטים.

וכך התברר, שנתוני ההתחסנות אינם מזהירים. במשרד הבריאות ראו את הנתונים והתייחסו אליהם באכזבה לא מועטה. הוחלט להגביר את הקמפיין ולנער את הציבור הישראלי מאדישותו.

ודווקא לנוכח ההיענות החלשה בקרב שכבות הציבור הכללי ואף החרדי - במשפחה מאוד חשובה בציבור החרדי, קיבלו כולם הוראה חד משמעית: ללכת ולהתחסן.

מדובר במשפחתו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, משפחת אלתר. אחד מבני המשפחה חש שלא בטוב, והרופאים חששו כי השפעת המקסיקנית נדבקה בו. הרופאים המליצו כי בני משפחתו יתחסנו כנגד השפעת, בכדי להרחיק את האפשרות שגם הם יידבקו במחלה.

האדמו"ר ששמע זאת, הורה לכל בני משפחתו ללכת ולהתחסן.

וכך, בימים האחרונים, התחסנו כל בני המשפחה מפני השפעת.

בקרב רבבות חסידי גור - הצעד הזה הוא בגדר 'מעשה רב'. משראו חסידי גור כי משפחת האדמו"ר מתחסנת, אצו-רצו רבים מהחסידים אל תחנות החיסון, הם וכל צאצאיהם, על מנת לקבל אף הם את החיסון שר' יענק'ל ליצמן הביא לארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד