י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם רב בריכוזים החרדים

שבת של תקלות בחשמל: "הם ידעו שהלקוחות הדתיים לא יתלוננו"

תושבי נוף איילון שהו כל השבת ללא חשמל. בחברת החשמל טענו כי לא ידעו שביישוב אין חשמל במשך כל השבת • גם בשכונות החרדיות בירושלים ובערים ביתר ומודיעין עילית מדווחים על תקלות • מקלב לשטייניץ: "פתח בבדיקה להערכות הכושלת של חברת החשמל לעומס"

שבת של תקלות בחשמל: "הם ידעו שהלקוחות הדתיים לא יתלוננו"
עובדי חברת החשמל צילום: חברת החשמל

דווקא בימים בהם נשברים שיאים ברמות החום והלחות, שוב נתפסים בחברת החשמל לא מוכנים. מכל רחבי מרכז הארץ מגיעים הדיווחים על תקלות נרחבות ברשת החשמל. בדגש על תקלות באזורים בעלי צביון חרדי ודתי.

בעיר מודיעין עילית בחלקים נרחבים לא היה זרם חשמל מצהרי יום שישי בצהריים עד למוצאי שבת בשעה 9 בערב. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפרו משפחות מהעיר. "בערב שבת הבנו שנשרפה הפאזה הראשית, וכעת בצאת השבת בשעה 9 חזר לנו החשמל אך בחלקים אחרים בעיר החשמל נפל ונפוצה השמועה על שריפת פאזה נוספת. האבסורד" מספר התושב, "הוא שבערב שבת לא הופיעה העיר מודיעין עילית ברשימת התקלות בחברת החשמל".

גם ביישוב הדתי נוף איילון, הסמוך למודיעין, נותק החשמל למאות משפחות כרבע שעה לפני שבת והתקלה עדיין לא טופלה. בצאת השבת התקשרו התושבים לחברת החשמל לברר מה הסיבה לתקלה כל כך ארוכה. בחברת החשמל אמרו בתגובה כי לא ידעו בכלל שבישוב אין חשמל כל השבת.

"בשיחה עם בחדרי חרדים אומר יהודה המתגורר בשכונת רמות א' בירושלים: "אני חשמלאי במקצועי, ואני אומר לכם חד משמעית חברת החשמל הורידה בערב שבת פאזה אחת ולאחר מכן בכניסת השבת היא החליפה והוריד פאזה אחרת. כך הצלחתי לתמרן עם בישול וההכנות לשבת כי אני יודע מה הורידו מה לא הורידו ובאילו דרכים ניתן לעקוף". שים לב הוא תוקף, "כמעט רק בריכוזים חרדיים אתה שומע על התקלות, כי הם ידעו שהלקוחות הדתיים לא יתלוננו במהלך השבת וכך הם מווסתים את צריכת חשמל ללא צורך להיערך בהתאם. ההרגשה היא של התעללות מכוונת. חסר תקדים. דרושה כאן חקירת משטרה. בחברת החשמל לא תמימים בכלל".

הדיווחים המגיעים מהעיר ביתר עילית מחזקים את הטענות, כאשר חלקים גדולים מהעיר שהו לסירוגין במשך שעות ללא חשמל. לדוגמא, מספר נ' תושב העיר ל'בחדרי חרדים', בבניין שלנו לחצי מהשכנים היה בערב שבת חיבור לחשמל ולחצי מהשכנים לא היה, ניסינו להסתדר ולהתארגן עם כבלים מאריכים שלפחות יהיה חיבור למקרר ולפלטה, על מזגן אנחנו כבר ויתרנו. הכל היה נראה תקין עד שבשבת בבוקר הוחלפו היוצרות... השכנים שהיה להם חיבור חשמל ועליהם חיברנו את המקררים והפלטות נותק להם החשמל, והשכנים שלא היה להם חשמל חוברו למערכת. כך יצא שלכלל הדיירים לא היה מקרר.

עם צאת השבת פנה סגן השר אורי מקלב אל שר האנרגיה יובל שטייניץ ואל יו"ר חברת החשמל רון טל הלין על השירות הלקוי אותם קיבלו התושבים בירושלים, "חברת החשמל סגרה את שירות הלקוחות ולא נתנה שירות כלל לצרכנים, תושבים שביקשו לדווח על התקלה לא יכלו לתקשר עם החברה כלל". בנוסף ציין סגן השר כי בכל אזור ירושלים הוקצו מספר קטן של צוותים לתיקון עשרות התקלות שהתרחשו עקב עומס החום שהיה בסוף השבוע, חוסר התקשורת עם הלקוחות והצוותים המצמצמים שפעלו הביאו אף לכך כי הצוותים שהגיעו למקומות התקלה לא תקנו אותה בסופו של דבר היות ולא היה תקשורת עם התושבים במקום. לסיכום דורש סגן השר מקלב משר האנרגיה שטייניץ "פתח בבדיקה מקיפה להערכות הכושלת של חברת החשמל לעומס".

חברת החשמל ביתר מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד