ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שוטרים נפצעו

מחאה אלימה בבלפור: מפגינים פרצו מחסומים • צפו

כמידי מוצאי שבת, אלפי אנשים מפגינים בשעה זו סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים | שני שוטרים נפצעו במהלך ההפגנה לאחר שעשרות מפגינים פרצו מחסום משטרתי | אתמול עצרה המשטרה 13 חשודים שניסו לגנוב מחסומים שיועדו למחאה המתקיימת הערב

מחאה אלימה בבלפור: מפגינים פרצו מחסומים • צפו
המחאה האלימה בבלפור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך מחאה שמתקיימת הערב (מוצ"ש) ברחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה בירושלים, החלו עימותים בין שוטרים למפגינים שפרצו חסימה משטרתית שהוצבה במקום. כתוצאה מכך נפצעו שני שוטרים.

מהמשטרה נמסר כי במהלך תהלוכה בלתי חוקית שמתקיימת בירושלים, הגיעו המפגינים לאזור צומת כיכר צה"ל, שם פרצו בכוח חסימה של המשטרה. במשטרה מציינים כי המפגינים לא נשמעים להוראות כוחות המשטרה, וחלקם מתעמתים עם השוטרים.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי סיימה את ההיערכות לקראת ההפגנות. כוחות משטרה גדולים נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה. המשטרה שבה והדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, פגיעה בציבור ובקיומן התקין של המחאות, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה.

"אנו קוראים למשתתפי ההפגנה להימנע מגילויי אלימות ופרובוקציה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה", נאמר בהודעת המשטרה.

במשטרה ציינו כי באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג"צ, החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.

בתוך כך, אתמול (ליל שבת) הגיעו פעילי המחאה לאזור כיכר פריז בבירה כשהם מצוידים בשתי משאיות, והחלו להעמיס את המחסומים שהציבה המשטרה לקראת המחאה הערב. שוטרים למקום זיהו חשודים שהגיעו עם שני חשודים שניסו עפ"י החשד לגנוב את מחסומי המשטרה. השוטרים עצרו 13 חשודים שככל הנראה היו מעורבים במעשה והם הועברו לחקירה. בנוסף נתפסו 2 המשאיות ששימשו אותם בביצוע עבירה. הערב, יובאו 9 מהחשודים לדיון בפני בית המשפט השלום בירושלים.

"משטרת ישראל רואה בחומרה, את הניסיון של החשודים לקחת לידיהם את ביטחונם של אלפי מפגינים, ולגנוב עפ"י החשד את מחסומי המשטרה במקום, שכל תכליתם הנה לסייע באבטחתם וביטחונם של המפגינים, במיוחד לאור האיומים הקיימים בדגש לאירועי פח"ע וכן למנוע כניסתם של גורמים שכל מטרתם לשבש את המחאה או לפגוע במפגינים. אנו מתכוונים לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עמם", נמסר מהמשטרה.

הפגנה בלפור מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד