ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האב עם כדור אקדח, העולל עם זיהום חמור

לפני כ-15 שנה נפצע ר' נחום ששונקין במתקפת טרור על גשר ברוקלין • לאחר שנים של טיפולים, הוא הצליח להשתקם ולהקים משפחה • את הבן החמישי תקף זיהום חמור והוא עומד לפני כריתת רגליו • מזעזע

ר' נחום ששונקין, עם ארבעה מילדיו
ר' נחום ששונקין, עם ארבעה מילדיו

הסיפור אותו תקראו כאן, הוא סיפור על גבורה יהודית, התאוששות מהירה, אמונה תמימה בחסדי הבורא, והתמודדות נוראית של הורים צעירים, שלפתע גילו שהמעמסה קצת גדולה עליהם.

ובמה דברים אמורים: משפחת ששונקין משכונת קראון-הייטס בניו-יורק עומדת מול מצב רפואי מחריד שדורש כוחות נפשיים, לאחר שבנם בן 8 חודשים נדבק בוירוס נדיר.

משה ששונקין, הצעיר מבין חמשת הילדים במשפחה, היה ילד שמח ופעיל - עד לפני שלושה שבועות.

עם לידתו, הוריו הגאים, ר' נחום ששונקין ורעייתו דינה, ערכו ברית-מילה. כמו בכל ברית-מילה, הם שמעו את ברכות המשתתפים, ענו אמן בכוונה רבה על כל ברכה, וציפו בכליון עיניים לגדל עוד ילד יהודי שימשיך את שרשרת הדורות. עוד ילד שיהפוך ביום מן הימים לבעל בעמיו, ויקים משפחה משל עצמו.

ר' נחום עצמו אסיר תודה על מה שיש לו בחייו. רק לפני 15 שנים הוא היה במצב אנוש, בעקבות פיגוע הטרור על גשר ברוקלין – שם נרצח, כזכור, הת' ארי הלברשטאם הי"ד.

אחרי שנים של טיפולי פיזיותרפיה, הצליח ר' נחום (אז נחומי) להתאושש.התאוששות מדהימה וניסית. עד היום הוא חי עם כדור אקדח בראשו. בשנות ההתאוששות, הוא המשיך והתמיד בלימוד - ולבסוף גם קיבל תעודת הסמכה לרבנות.

אבל בחודש שעבר, נחומי ודינה נאלצו להתמודד עם מצב רפואי מזעזע: בנם משה הותקף על-ידי זיהום קטלני.

20 רופאים מכל היחידות הרלוונטיות - המטולוגיה, רפואת ילדים, אונקולוגיה, אורטופדיה, מחלות זיהומיות, מנתחים פלסטיים, מומחים בטיפול נמרץ - נכחו בפגישת התייעצות במצבו הלא-שגרתי.

"לכולנו יחד יש 300 שנים של ניסיון, אבל אנחנו אף-פעם לא ראינו דבר כזה", אמר המומחה המרכזי.

בלב כבד, הרופאים קבעו כי המצב מצריך לקטוע את שתי הזרועות של משה, רגל אחת ואת רוב הרגל השנייה.

אך גם החלטה זו, הקשה מנשוא, שעולה להורים המודאגים בדמים פיזיים רובים, עולה דמים רבים. סכומי העתק הנדרשים לצורך קיום הניתוח, אינם נמצאים ברשות ההורים, המייחלים לעזרתם של עם ישראל.

בחסידות חב"ד פתחו לעזרת הזוג קרן מיוחדת שנועדה לממן את עלויות הטיפולים, והם קוראים לציבור לבוא ולהשתתף בהוצאות הכבדות לטיפולו של הילד מוישי. מוישי בן השמונה חודשים.


קישורים:
לתרומות הקליקו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד