י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פגע ביום המנוחה הלאומי"

נתניהו לא התאפק ושיגר הודעה לאחר כניסת השבת

ראש הממשלה נתניהו לא התאפק ושיגר הודעה על שיחה שקיים עם הנשיא טראמפ כחצי שעה לאחר שנכנסה השבת • ח"כ אבוטבול "כמדינה יהודית חשוב שנקפיד על דברים שבעבר גרמו להפלת ממשלות"

נתניהו לא התאפק ושיגר הודעה לאחר כניסת השבת
בנימין נתניהו צילום: עוס גן גרשון, לע"מ

דקות קודם השבת שיגר ראש הממשלה הודעה בהתייחסו לדבריו של הנשיא טראמפ בדבר העברת שגרירות סרביה לירושלים והנורמליזציה עם המדינה המוסלמית קוסובו. אלא שלשכת ראש הממשלה לא הסתפקה בכך ושיגרה הודעה גם לאחר כניסת השבת.

בהודעה ששוגרה כמחצית השעה לאחר כניסת השבת בשעה 19:34 נמסר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב טראמפ בעת פגישת הנשיא עם ראש ממשלת קוסובו עבדוללה חוטי.

בתום השיחה, שככל הנראה התקיימה אף היא לאחר כניסת השבת, אמר ראש הממשלה: "קוסובו תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים. כפי שאמרתי בימים האחרונים - מעגל השלום וההכרה בישראל מתרחב וצפויות להצטרף אליו מדינות נוספות".

בתגובה לכך, חבר הכנסת משה אבוטבול העומד בראשות השדולה למען כבוד השבת אמר: "בכל הכבוד, ההערכה וההערצה למאמצי השלום של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו עם מדינות נוספות. ההודעה, חשובה ככל שתהיה, על הסיכום המדיני עם סרביה, יכולה להימסר חצי שעה או שעה קודם כניסת שבת המלכה ולא חצי שעה אחרי כניסתה".

עוד מסר חבר הכנסת משה אבוטבול, כי "כמדינה יהודית חשוב שנקפיד על דברים שבעבר גרמו להפלת ממשלות. חשוב ה׳שלום׳ אך, חשוב לא פחות 'שבת שלום'".

מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית נמסר: "רואה בחומרה את התנהלותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבחר לחלל את השבת באופן פומבי ובוטה. בזמן שהמוני בית ישראל התפללו קבלת שבת בבתי הכנסת, פרסם נתניהו הודעת ברכה בתקשורת העברית על חיזוק היחסים המדיניים עם קוסובו, ולא המתין לצאת השבת כפי שמצופה מראש ממשלת ישראל".

"בכך" הם אומרים, "פגע נתניהו ביום המנוחה הלאומי, בסטטוס-קוו ובקוד ההתנהלות המתבקש משבעת סמלי השלטון במדינת ישראל. לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שבה ראשי השלטון פוגעים בשבת, ואנו מצפים מן הליכוד, מכחול לבן ומיתר השותפות הקואליציוניות להוקיע התנהגות פסולה זו" נמסר.

את תגובת לשכת ראש הממשלה לא השגנו עד לשעת פרסום הכתבה.

בנימין נתניהו קוסובו דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד