י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המסעדה באשדוד: קיבלה הכשר לחנות אחרת

הפרשה שהסעירה את הציבור החרדי מסתעפת: המסיונרית שתבעה את רבה של אשדוד להעניק הכשר למאפיה שבבעלותה מקבלת הכשר על קונדיטוריה בגן יבנה. הרב המקומי: היא פועלת לפי החוק • חשיפה

קמפיין מסיונרי ברחבי הארץ. צילום: יד לאחים
קמפיין מסיונרי ברחבי הארץ. צילום: יד לאחים



התפתחות דרמטית בפרשת בעלת הקונדיטוריה המיסיונרית באשדוד, נחשפה הערב ברדיו 'קול ברמה'.
על פי הפרטים שנחשפו הערב מתברר, כי בעלת הקונדיטוריה, מחזיקה בבעלותה קונדיטוריה נוספת בגן יבנה, שם נמצאת החנות תחת השגחתו של רב העיר הרב משומר צוברי.

פעילי לב לאחים העוסקים במאבק במיסיון, מודעים לפרשה זו משנת 2003 אז התפרסם בעיתון השייך למיסיונרים כתבה אודות בעלת החנות המשתייכת לכת המאמינה בנצרות. פעילי לב לאחים שנחרדו מן המידע פנו לרב המכשיר הרב צוברי, שטען כי מבחינת ההלכה אין מניעה להעניק לקונדיטוריה תעודת כשרות.

פעילי לב לאחים, לא אמרו נואש ופנו לרב רפי יוחאי האחראי על הונאה בכשרויות מטעם הרבנות, בתלונה על ההכשר שניתן לקונדיטוריה הנמצאת בבעלות אישה מומרת.

גם במענה לפניית הרב יוחאי הגיב הרב צוברי במכתב מפורט הטוען כי האשה נוהגת לפי כללי ההלכה וכי היא מפרישה חלה כשהיא אומרת "אני מודה ללקוחותי הקונים את המאפים ולה' שבראם, הריני מפרישה בזה חלה". לטענת הרב צוברי מראה האשה באמירה זו כי היא מאמינה בבורא עולם וממילא אין דינה כמומרת.

כשהגיע הרב יוחאי באופן אישי לבדוק את החנות, התברר לו לתדהמתו, כי בקומה השניה של החנות ממוקמת תקליטיה של חומרים מיסיונריים, המוצעים לכלל לקוחות החנות.

במהלך השנים התברר גם כי האישה שלטענת הרב צוברי מכרה את החמץ בפסח, לא די שלא מכרה אותו, אלא שאף השאירה את החנות פתוחה בפסח כשהיא מוכרת חמץ בפסח.

תחקירני לב לאחים בשיתוף עם רדיו קול ברמה, פנו לקונדיטוריה ולרב צוברי כשהם מגלים ענין ברכישת כמות גדולה של מיני מאפה, כשהתברר כי הם תחקירנים בעקבות המסיון, ניתק הרב מגע.

פעילי לב לאחים אומרים בבירור, כי ללא ספק אין כאן טענה כנגד הרב צוברי שהוטעה על ידי האשה, אולם המצב הקיים חייב להשתנות.

סייע בהכנת הכתבה, נועם קליין.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד