י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ה'ברסלבים' שבו לבלפור

עימותים ועצורים בהפגנת ברסלב סמוך למעון ראש הממשלה

כשבועיים לפני ראש השנה, הפגינו אתמול מאות מאנשי חסידות ברסלב מול מעון ראש הממשלה בדרישה לאפשר את הנסיעה לציון רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן בצל מגבלות הקורונה | במהלך המחאה התפתחו עימותים בין צוותי המשטרה למפגינים, כמה מהם נעצרו

עימותים ועצורים בהפגנת ברסלב סמוך למעון ראש הממשלה
ההפגנה בבלפור צילום: באדיבות מצלם

מאות מאנשי חסידות ברלסב הגיעו הלילה (מוצ"ש) למחאה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בעקבות מה שהם מכנים "התעמרות מצד הפרויקטור פרופסור רוני גמזו וראש הממשלה בנימין נתניהו". במהלך המחאה, נרשמו עימותים קשים בין מפגינים לכוחות המשטרה. מספר מפגינים שצעדו בניגוד להנחיות המשטרה נעצרו. חלק מן המפגינים הביעו זעם על התנהלות המשטרה וטענו כי בעוד אלפי מפגיני שמאל מוחים מול מעון ראש הממשלה, השוטרים חסמו את דרכם ובכך מנעו את חופש המחאה.

המפגינים דורשים לאפשר את הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה, תוך הסדרת מתווה שיאפשר שהות בטוחה סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. ההפגנה, מתקיימת זה השבוע השני ברציפות במקביל למחאת השמאל במקום. ידידיה, אחד המפגינים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הסביר את מטרת ההפגנה: "נמשיך להגיע לכאן כל עוד נתניהו ושרי הממשלה לא יתעשתו ויאפשרו את הנסיעה לקיבוץ הקדוש. לא ייתכן שמופעי התרבות יפעלו כרגיל אבל מאיתנו ימנעו מסורת של עשרות שנים".

בתוך כך, אמש פורסם ב'ערוץ 12' כי מסתמן מתווה שיאפשר את כניסת האלפים לאומן בראש השנה, זאת אחרי שממש עד סמוך לכניסת השבת, נעשו שיחות והתייעצויות בין השרים ואנשי חסידות ברסלב. המתווה, כך על פי הדיווח, הוא מסמך שגובש על ידי צוות השרים המיוחד שמינה ראש הממשלה בראשותו של השר זאב אלקין אולם הוא דורש את עיונה ואישורה כמובן של ממשלת אוקראינה.

על פי המתווה המסתמן כפי שדווח ב'ערוץ 12', השהייה באומן תתבצע בקפסולות קטנות והמעבר על פני הציון, תיעשה באמצעות סרט נע, זאת כדי למנוע שהייה ממושכת במתחם הקטן והצר. לבסוף, החזרה ארצה תתבצע גם היא בקפסולות והחוזרים יתבקשו לשהות בבידוד תחת פיקוח.

הפגנה בלפור חסידי ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד