ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כאות הוקרה

פליט יהודי לשעבר תרם 8,000 ספרים למוזיאון בשנחאי

פליט יהודי מלונדון החליט לתרום את ספריו למוזיאון הפליטים היהודים בשנחאי, כהוקרה על המקום ששנחאי נתנה ליהודים שברחו מאימת הנאצים • למעלה מ-20,000 יהודים ניצלו בעיר במהלך מלחמת העולם השניה

פליט יהודי לשעבר תרם 8,000 ספרים למוזיאון בשנחאי
ספרים צילום: pixsabay

"אני רוצה לומר תודה לשנחאי שהצילה אותנו ואת משפחתי", זה היה המסר שקורט וויק, פליט יהודי בן 82 מלונדון, רצה להעביר יחד עם הספרים שתרם, האיש תרם יותר מ-8,000 ספרים למוזיאון הפליטים היהודים בשנחאי.

הספרים, העוסקים בעיקר בהיסטוריה, תרבות, פוליטיקה ובכלכלה של העם היהודי, הובאו למוזיאון ביום רביעי בלילה. כך דווח האתר 'ציינה דיילי'.

עקב מגיפת הקורונה, וויק, ששהה בזמן הילדות שלו בשנחאי לאחר שמשפחתו ברחה מאירופה הכבושה על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, לא הצליח לתרום את הספרים באופן אישי. "אני חושב שהספרים יועילו במוזיאון של שנחאי מכיוון שיש להם הרבה סטודנטים ומבקרים יהודים", אמר וויק בראיון טלפוני.

רבים מהספרים מציגים את ההיסטוריה של העם היהודי, את השואה ואת האופן בו התייחסו הנאצים אל היהודים.

כמפורסם, למעלה מ -20,000 פליטים יהודים ניצלו בשנחאי במהלך מלחמת העולם השנייה.

הספרים באנגלית, בעברית, בגרמנית ובשפות אחרות יהפכו לאוסף הראשון של הספרייה חדשה במוזיאון.

וויק הגיע לראשונה לשנחאי עם משפחתו בשנת 1939. כדי להתפרנס הקימה המשפחה חנות למכירת תיקים, בשנת 1948, וויק ומשפחתו עזבו את שנחאי ללונדון, וויק ירש את עסק תיקי היד של הוריו לאחר שסיים את לימודיו.

בשנת 2019 הביא וויק את אשתו, בתו וחתנו לשנחאי, כשראה את שם משפחתו על קיר הניצולים במוזיאון הפליטים היהודים בשנחאי, וויק היה מאוד נרגש ובהמשך החליט לתרום את ספריו למוזיאון.

שנחאי פליטים יהודים שואה מוזיאון ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד