י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רבים ייצאו לרחובות"

לקראת מרד חרדי נגד הסגר: "העסק יתפוצץ בפרצוף של הממשלה"

אחרי שאמש מפגש הזום של ראשי הערים החרדיות עם אלוף במילואים רוני נומה, התפוצץ בקול רעש גדול. הבוקר, ראשי הערים הגיעו להחלטה סופית שלא לשתף פעולה עם הסגר שעל פי ההערכות עתיד להיכנס לתוקף מחר בבוקר • היום אחה"צ תכונס הוועדה לקבלת החלטה סופית

לקראת מרד חרדי נגד הסגר: "העסק יתפוצץ בפרצוף של הממשלה"
שוטרים בבני ברק צילום: פלאש 90

ראשי הערים החרדיות בני ברק ואלעד, החליטו הבוקר (ראשון) שלא לשתף פעולה עם המדינה ומשרד הבריאות בכל הנוגע להטלת הסגר, בעקבות מספר החולים הגבוה. היום בשעות הצהריים תכונס ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים לקבלת החלטה סופית באשר לערים שעליהן יוטל הסגר.

על פי הערכות, הערים בני ברק ואלעד שמוגדרות כאדומות על פי תכנית הרמזור של פרופסור רוני גמזו, יוכנסו לסגר החל ממחר (שני) בבוקר.

לפי הדיווח באתר 'N12', במכתב שישגרו ראשי הערים אברהם רובינשטיין וישראל פרוש לראש הממשלה נתניהו, בו יצהירו כי לא ישתפו פעולה עם משרדי הממשלה, שלטענתם מתעלמים מהם ולא מקיימים איתם שיח. מנגד, כך על פי הדיווח, בערים החרדיות אומרים כי ימשיכו לנהל את מרכזי השליטה בערים עצמם. אם לא תשתנה החלטת הממשלה, הם ימשיכו להפעיל את מרכז השליטה בערים ולסייע לתושבים לשמור על בריאותם, אך לא ישתפו פעולה עם הממשלה ומשרד הבריאות בהטלת הסגר.

אתמול (מוצ"ש) התקיים מפגש זום בין ראשי הערים החרדיות לאלוף במילואים רוני נומה. המפגש התפוצץ לאחר שראשי הערים הבינו כי מדובר בשימוע לקראת הטלת הסגר כפי שמחייב החוק.

לטענתם, לא נאמר להם שמדובר בשימוע ועל כן הם דרשו לקיים השיחה באופן פרטני כפי שקבעה ועדת החוקה של הכנסת. במהלך השיחה זעמו ראשי הערים וטענו כי המדינה לא משתפת אותם בפרטים.

בראיון לרדיו 'קול חי' מתאר הבוקר ראש עיריית אלעד ישראל את פרוש: "בשבוע שעבר רוני נומה קיים איתי שיחה וחזר ואמר 'אני חושב שאסור לעשות סגר, אני חושב שלא צריך לעשות סגר', ואתמול בלילה אמרתי לו 'רוני נומה, אתה איש מוערך. גמזו משחק ברגשות שלך ומשחק דרכך ברגשות שלנו".

פרוש התייחס לשאלה האם יפסיק לשתף פעולה עם הממשלה והשיב: "למה לא, גם ראש עיריית בני ברק אמר את זה וגם ראש עיריית בביתר, ואם באמת לא יספרו אותנו אז גם אנחנו לא נספור אותם".

בתוך כך, גם הזעם בקרב התושבים צובר תאוצה. בקבוצות הווטסאפ של תושבי בני ברק גוברות הקריאות לצאת ולהפגין נגד הסגר המתוכנן. התושבים טוענים כי הטלת סגר וסגירת החנויות יביאו לקריסה כלכלית ול"מכת מוות" כלשונם. יוסי, תושב בני ברק אומר ל'בחדרי חרדים': "לא נשתוק על הפגיעה האזרחית והכלכלית בתושבי העיר. אם אכן יוטל סגר, העסק יתפוצץ בפרצוף של הממשלה. רבים יצאו לרחובות".

כפי שדווח אתמול, לקראת הטלת הסגר על כעשר ערים אדומות ברחבי הארץ, במשטרה נערכים לבצע את האכיפה, אך גם לעימותים שעלולים להתפתח בין האזרחים לכוחות המשטרה בערים המסוגרות. בפיקוד הבכיר של המשטרה חוששים כי אזרחים שיתנגדו להטלת בסגר יתקפו באלימות השוטרים שיוצבו במחסומים. בעקבות כך, במשטרה יתגברו באופן משמעותי את הכוחות בערים האדומות.

נזכיר, כי במהלך הטלת הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, התקיימו מידי ערב הפגנות סוערות בצומת שמגר בבירה, בה השתתפו מאות ואף אלפי מפגינים שמחו לטענתם על הטלת הסגר הסלקטיבי. במהלך ההפגנות נעצרו עשרות אזרחים. במקרים רבים נרשמה אלימות קשה מצד השוטרים. כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת חלק מאירועים בהם הותקפו מפגינים.

בעיריית בני ברק, שככל הנראה תוכנס לסגר כבר מחר, תקפו ביום חמישי את החלטת הקבינט ואמרו כי ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות. "כפי שהוכח גם בגל הראשון, סגר אינו הפתרון. במקום להטיל עונש קולקטיבי על כל העיר, אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו. ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות", נמסר.

אברהם רובינשטיין ישראל פרוש קורונה סגר רוני גמזו מרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד