ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הכריע את הבחירות

היועץ חושף את מעורבות נתניהו בהקלטות הרב חבורה

היועץ האסטרטגי וממציא 'שיטת הגוש', ישראל בכר בראיון לחדשות n12 חושף את כל מה שעמד מאחורי האירועים שהסעירו את המערכת הפוליטית בישראל • בכר מתייחס לראשונה להקלטות של הרב גיא חבורה ערב הבחירות האחרונות "יש דברים שגם בפוליטיקה לא עושים"

 היועץ חושף את מעורבות נתניהו בהקלטות הרב חבורה
ישראל בכר צילום: צילומסך 12N

היועץ האסטרטגי, ישראל בכר, יועץ התקשורת הכי מתוקשר במדינה בשנה האחרונה, האיש שניהל קמפיינים עבור בנימין נתניהו ואז עבר את הקווים וייעץ לבני גנץ, וכמו כן יעץ גם עבור אהוד ברק ואריה דרעי, משה כחלון, התראיין לדני קושמרו בחדשות n12 שם פתח את הכל והציג את גרסתו לאירועים המסעירים שניהל הוא עצמו כמו אירועים בהם ניהלו אותו.

בכר מתחיל ומגולל את ראשית הדרך כאשר אחרי ההפסד של נתניהו ב-2006, חזר מניו יורק, שם למד לתואר בקמפיינים פוליטיים, ונתניהו, שכידוע מומחה לגינוני פוליטיקה נוסח אמריקה, התחבר לחשיבה שבכר הביא משם. בכר סיפר על הפגישה הראשונה שלו עם נתניהו, בה נכחה גם רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו.

ככלל מספר בכר שהעבודה עם בני הזוג נתניהו מגיעה כעבודה עם שני בני זוג, "היא בהחלט משפיעה, אולי זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד, אבל אני שמעתי דברי טעם. אני מודה. ואני חושב שצריך להפנים שבאיזשהו מקום הם סוג של יחידה אחת שבה הוא (ראש הממשלה) שואב ממנה המון כוח ותעצומות נפש".

במסגרת ייעוצו לראש הממשלה נתניהו, נוטל בכר חלק בהמצאת מה שלימים ככל הנראה תקרא 'שיטת נתניהו' - הגוש שיביא אותם למעון ברחוב בלפור, וידאג להשאיר אותו שם. "אני מבין שבעצם צריך לחשוב על כל המערכת הפוליטית בצורה אחרת לגמרי", אומר בכר. "אני אומר לנתניהו, תשמע, אנחנו צריכים ליצור גוש אלקטורלי שבכל סיטואציה שלא תהיה כשאנחנו מגיעים לנשיא, אתה כבר ניצחת. זה בעצם היה הרעיון".

על מנת ליישם את התאוריה בשטח, מספר בכר על שיחה שנערכה בינו לבין בנימין נתניהו אז התמודד לכס ראש הממשלה "אני אמרתי לו, תראה, בלי החרדים אנחנו לא מגיעים לראשות הממשלה, שיהיה ברור". התגובה הראשונית שלו הייתה "אני לא נותן קצבאות. אני מעדיף לא להיות ראש ממשלה" אז אמרתי לו, אז אתה לא תהיה ראש ממשלה... לאחר כמה ימים הוא הבין בסוף שכדי לבנות את אסטרטגיית הגוש, החרדים הם חלק מרכזי בתוך העניין". וכך תאוריית הגוש של בכר הוכיחה את עצמה בפעם הראשונה, ומאז שוב ושוב, ושינתה כנראה לעד את הפוליטיקה הישראלית.

יש שיאמרו שזה הפך לשיטת נתניהו. אמירות והבטחות זה פחות חשוב, מה שחשוב הוא דבר אחד: לנצח. וכך נתניהו ממשיך לפזר הבטחות: מדינה פלסטינית מפורזת, מיטוט חמאס, ועוד רבים אחרים. כל אלה לא מפריעים לנתניהו להמשיך לנצח גם את בחירות 2013, גם את 2015. כאשר במערכות בחירות אלו מייעץ ויעבוד האסטרטג ישראל בכר עם אריה דרעי של ש"ס ועם משה כחלון וכולנו.

ב-2019 בכר חוצה את הקווים כדי להתמודד מולו עם בני גנץ. ומתחיל לעבוד על מה שהוא רואה כאחד הפרויקטים הכי גדולים שעשה, 10 שנים אחרי שעבד עם נתניהו, על התקופה הזו מספר בכר בראיון "בליכוד הם הלכו על רצח אופי. כלומר מחיקת האישיות של בני, זה היה בעצם הקמפיין. ואז הוא מתחיל להבין את האכזריות של הפוליטיקה באמת, בסיפור הטלפון האיראני. לא ידעת בעצם מה קורה כאן. כלומר, יש פריצה, אין פריצה, מי הדליף, מי לא הדליף, למי היה כל עניין בכל הסאגה הזאת. לא ידענו את כל התמונה של הפרטים. לא ידענו אותה באותה נקודת זמן, זה היה סוג של ניהול משבר תוך כדי הבנה של האירוע".

לאורך כל הקמפיין, נתניהו ואנשיו הטיחו בגנץ ובבכר את הכל, אבל כל אלה לא הכינו את בכר למכה מתחת לחגורה שהגיעה בדמותו של השיחה האישית עם הרב גיא חבורה כאשר זה האחרון הצליח להתקרב לבכר במהלך הקמפיין, ולהקליט אותו, הכל 'לכאורה' בהוראת ראש הממשלה בעצמו. את הגרסה שלו להקלטה המפורסמת מציג בכר ואומר "יושב מולי טורף, בכסות של רב, ומנהל איתי שיחה שמתחילתה ועד סופה המטרה היא להוציא כמה משפטים", מספר בכר. "כשהכול מוקלט מכתחילה. והשיחה הולכת לכיוונים יותר ויותר פוליטיים. והוא מפעיל עליי מניפולציות דתיות, רגשיות, אמוניות".

לסיכום אומר בכר "עבדתי עם נתניהו חמש שנים, ברמה הפוליטית אין לי ציפייה ממנו, אני לא נאיבי. אבל ברמה האישית הייתה לי צביטה בלב, אני מודה. כי בכל זאת עשינו דברים גדולים ביחד. אבל בסדר, זו הפוליטיקה".

ישראל בכר בנימין נתניהו בני גנץ הרב גיא חבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד