י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רצח תאיר ראדה

עימות בדיון בעליון בעניינו של זדורוב: "הוא חף מפשע"

ה'ראיה החדשה' אותה הציג פרקליטו של רוצח הילדה תאיר ראדה - רומן זדורוב, הגיעה הבוקר לדיון בבית המשפט העליון • בדיון התפתח עימות בין עורך דינו של זדורוב, יורם הלוי לנציגת הפרקליטות • הלוי המשיך לטעון כי הראיה החדשה מוכיחה שזדורוב חף משפע

עימות בדיון בעליון בעניינו של זדורוב: "הוא חף מפשע"
רומן זדורוב צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בדרך לזיכוי?: בבית המשפט העליון הסתיים הבוקר (ראשון) הדיון שהתקיים בנוגע ל'ראיה החדשה' שהציג עורך הדין ירום לוי פרקליטו של  של רומן זדורוב. כזכור, בית המשפט העליון זימן ביום רביעי לדיון דחוף את עורך דינו של רומן זדורוב - שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בזמן שהייתה בת 13 בלבד - בעקבות ראיה חדשה שלטענת עורך הדין הלוי "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר זימן את הצדדים - נציגי הפרקליטות ועורך דין ירום הלוי, פרקליטו של זדורוב -  לדיון חריג בו לא יישמעו טיעונים אלא יתבקשו תגובות הצדדים לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו להם.

במהלך הדיון, שעסק בראיה החדשה המסתמכת על הרצאה של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, התפתח עימות מילולי חריף בין המשתתפים. עורך הדין ירום הלוי צעק בדיון לעבר נציגת הפרקליטות: "הפרקליטות יודעת שזדורוב חף מפשע, אל תקטעי אותי, א.ק היא הרוצחת". בתגובה גער בו השופט: "תדייק בדברים בבקשה, אתה טוען שהיא הרוצחת. אני יודע שרק בית משפט קובע מי רוצח, אחרי הליך פלילי".

"כינסתי אתכם היום בעיקר לדברים טכניים, יש כאן חומר רב ביותר", אמר השופט מלצר בפתח הדיון. "באקראי התברר לי כי מי שהייתה אמורה להתחיל אצלי התמחות ביום שלישי ונמצאת כעת בבידוד, פרסמה בעיתון שבו עבדה סקירה גדולה על הראיות במשפט וגם כנראה על המשפט החוזר. לא קראתי את הכתבה, זה הובא לתשומת ליבי ומצאתי לנכון ליידע אתכם. אם אתם מבקשים אני אמדר אותה לחלוטין בתיק הזה".

בדיון ביקש השופט מלצר לאפשר למומחה מהארץ או מחו"ל להציג את חוות דעתו בעניין הראיה החדשה, לאחר שבפרקליטות טענו כי ד"ר חן קוגל נמצא בניגוד עניינים. אחרי שבפרקליטות קיבלו את המלצת השופט, קרא לעברם עורך הדין הלוי: "תסכימו לקוגל, מה, אתם מפחדים מראש המכון?". בתום הדיון נקבע בהסכמת הצדדים בעוד כחודש יתקיים דיון נוסף שיעסוק בהמשך הטיעונים.

כזכור, לפני כחודשיים הגיש זדורוב באמצעות עורך דינו בקשה חוזרת לבית המשפט העליון בדרישה לשחררו באופן מיידי. לטענת זדורוב, יש בידיו ראיה חדשה שתוכיח את חפותו. בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון, כתב עורך דינו של זדורוב, כי הוא מבקש לשחררו לאלתר בעקבות מה שהוא מגדיר "ראיה רפואית משפטית חדשה". עו"ד יורם הלוי טען כי הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו".

על פי הדיווחים, הראיה החדשה שאותה צירף פרקליטו של זדורוב היא קטע מהרצאת זום שנתן מנהל המכון לרפואה משפטית, חן קוגל. בשיחה עם 'ערוץ 12, סירב עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, להתייחס לבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון. "אני לא מתראיין לגבי זה אצל אף אחד", אמר וסיפר כי הוא התבקש לתקן את הבקשה ולהגישה מחדש. "אני מתנהל קצת אחרת, ולכן אני שקט. אני אתקן את הבקשה כפי שהתבקשתי, להגיש את זה מחדש, אני אגיש את זה מחר או מחרתיים".

אלא, שבתגובה, שהגישה פרקליטות המדינה, נאמר כי "הקלטה של הרצאה" אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, וזאת בלי קשר לשאלה מי העביר את ההרצאה, ומה מומחיותו ומעמדו.

המדינה ציינה בתשובתה, שלא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. "הקלטה של הרצאה" אינה "חוות דעת" של מומחה, וודאי שהיא אינה "חוות דעת" הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה.

במענה לבקשתו של זדורוב לשחררו לאלתר ממאסר, נוכח ה"ראיה" החדשה, משיבה המדינה כי הלכה למעשה אין מדובר ב"בקשה לשחרור", אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף יקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים.

 

רומן זדורוב תאיר ראדה בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד