י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכרעה מסתמנת

בני ברק, אלעד ביתר ובית שמש בדרך לסגר: "הציבור ייצא עלינו"

לפי המסתמן, הערים האדומות ובהן הערים בני ברק, אלעד, ביתר, ושכונות רמת בית שמש א' ורמת בית שמש ג' החרדיות, יכנסו לסגר החל ממחר. בשעה 16:30 יתכנסו חברי ועדת השרים לנושא המגבלות להצביע על כך. בשעה זו נערך שימוע לראשי הערים החרדיות עם הפרויקטור רוני גמזו

בני ברק, אלעד ביתר ובית שמש בדרך לסגר: "הציבור ייצא עלינו"
הסגר בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, בשעה 16:30 יתכנסו חברי ועדת השרים לעניין מגבלות על הערים ויטילו סגרים על שורה של ערים בהן ארבע ערים חרדיות. ראשי הערים כולם הוזמנו הבוקר לשימוע.

על פי הרשימה המסתמנת, בין הערים עליהן יוטל סגר החל ממחר ולמשך שבוע, הערים בני ברק, אלעד, ביתר, ושכונות רמת בית שמש א' ורמת בית שמש ג' החרדיות.

אליהן יתווספו גם אום אלפחם, טירה, כפר קאסם, שכונות במזרח ירושלים: עיסאוויה, א-טור, א-שייח, באב א-זהרה, שייח ג'ראח וואדי אל ג'וז ושכונות בלקיה.

הסגר יהיה כאמור לשבוע, ובמסגרתו תוגבל הכניסה והיציאה מהעיר, האזרחים יורשו לצאת עד 500 מטר מהבית, החנויות מלבד החיוניות יסגרו, כמו כן יסגרו מוסדות הלימוד מלבד גני ילדים וחינוך מיוחד ויוגבל השימוש בתחבורה ציבורית.

במהלך השימוע שערך פרופ' גמזו עם ראשי העיר החרדים, ראש העיר אלעד ישראל פרוש פנה לגמזו: "העיר אלעד הפכה לצהובה אך מעל לראש שלנו בדקו את בחורי הישיבה שבכלל לא נמצאים בעיר. בכרמיאל ובחדרה בדקו תושבי אלעד. אני צעקתי לפרופ' גמזו כבר לפני חודש מה לעשות בעיר ולא ספרו אותנו. מה קורה בעקבות הסגר? אני מוכן שתסגרו ותכפתו אותנו. אני צריך לענות ל-50,000 תושבים. אני מכיר את המשטרה ואת פקע"ר ואנחנו עובדים כתף אל כתף. אנחנו שומרים על היגיינה ומסכות. אם שני הגופים אומרים שאנחנו בסדר אל תעשו סגר, הציבור ייצא עלינו. עוצר לילי נשמע יותר טוב".

פרופ' רוני גמזו השיב לדבריו: "המסירות שלך ראויה לכל ציון, ראיתי את העבודה המצוינת שבלעדיה היינו בהתפרצות הרבה יותר גדולה ואת המודל הזה אני לוקח לעוד רשויות. נטרלנו את בחורי הישיבות והמצב לא השתנה. זו החלטה לא פשוטה ולפני חודש התנגדתי לכך אך עם כל העוצמה שלך, אתם כרגע לא מצליחים עד הסוף לעשות את זה. הייתה ירידה ויש כרגע צורך לעזור לכם. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. למרות המסכות והמשמעת יש תנאי חיים מורכבים וכל המטרה היא לעזור לכם להוריד תחלואה. יכול להיות שבין הזמנים וא' אלול פתיחת מערכת החינוך אני חושש שהיא מציתה משהו. אל תראה בסגר צעדי ענישה".

גם ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין הגיע לשימוע ותקףפ בחריפות את ההחלטה הצפויה על סגר: "סגר לא מוכיח את עצמו. זו התעללות ברבבות משפחות חרדיות. הסגר רק מגביר את התחלואה ולא מפחית אותה. הציבור החרדי יבוא חשבון עם מי שיחתום על צו הסגר".

סגר אלעד ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד