י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא רק בעיה אסתטית

פתרון חדש ב'בילינסון' להשמנת יתר: ירידה משמעותית במשקל ללא ניתוח

השיטה החדשה של בית החולים מהווה פתרון עבור אלפי אנשים בישראל שלא רוצים לעבור ניתוח בריאטרי ועבור אלפי אנשים שלא נכללו בקריטריונים של הניתוח • ד"ר סטיבן שמאע "מדובר בפעולה שיכולה לשנות את חייו של המטופל עם אפשרות לסיכון מזערי"

פתרון חדש ב'בילינסון' להשמנת יתר: ירידה משמעותית במשקל ללא ניתוח
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

היום זה ברור – השמנת יתר זו לא בעיה אסתטית: אלפי אנשים בישראל מתמודדים עם השמנת יתר שפוגעת בבריאותם ועלולה אף לקצר את חייהם. חלקם פונים לניתוח בריאטרי וחלקם חוששים מהניתוח ומפחדים מסיבוכים וכאב שלאחריו ולכן מוותרים על הניתוח וחיים עם סכנות ההשמנה. שיטה חדשה יכולה להיות הפתרון עבורם ועבור אלפי אנשים שלא נכללו בקריטריונים של ניתוח בריאטרי אבל עדיין יש להם השמנה (BMI >30).

במערך לגסטרואנטרולוגיה בבית החולים בילינסון מקבוצת כללית החלו לבצע לאחרונה פעולה ללא ניתוח וללא חתכים שנקראת שרוול אנדוסקופי עם מכשיר Overstitch. השיטה החדשה מתאימה לאנשים עם BMI 30-40 שלא מתאימים לקריטריונים של ניתוח בריאטרי או לאנשים עם  BMI מעל ל- 40 שלא רוצים לעבור ניתוח בריאטרי.

בשיטה זעיר פולשנית זו, הרופא המבצע מכניס אנדוסקופ דרך הפה - ללא צורך בניתוח או בחתך כלשהו. בהמשך מבצעים מספר תפרים בקיבה וכך נוצר מעבר צר בקיבה דמוי שרוול, באופן זה מוקטן נפח הקיבה בכ-60%.

לאחר הפעולה שנעשית בהרדמה כללית המטופלים משתחררים לביתם תוך שעות ספורות. אי הנוחות או הכאב כתוצאה מיידית מהפעולה צפויים להיות מינימליים (יש אפשרות לאשפוז לילה לפי הצורך). "הפעולה למעשה חוסכת למטופלים ניתוח שרוול או ניתוח בריאטרי אחר", אומרים בבילינסון, "וכך ניתן להתחיל את תהליך הירידה במשקל תוך כדי מעקב רפואי תזונתי ופסיכולוגי. בזכות 'השרוול האנדוסקופי' המטופל יכול לרדת עד 30% ממשקלו-ובמידה ומקפידים על תזונה ופעילות גופנית-אף  יותר מכך".

ד"ר סטיבן שמאע, רופא בכיר במערך לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית (בי"ח בילינסון): "מדובר בפעולה שיכולה לשנות את חיי המטופל, עם סיכון נמוך. השמנת יתר היא מחלה שמקצרת את תוחלת חייו של המטופל בגלל מחלות כמו סוכרת, עודף לחץ דם ומחלות נוספות שנלוות לה. אנחנו יודעים היום שהטיפול הטוב ביותר למרבית המחלות הוא מניעתן. על כן הרפואה מתמקדת בטיפול בהשמנת יתר".

השמנה בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד