י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בניגוד להצהרות טראמפ

ארגון הבריאות העולמי: "חיסון לא לפני אמצע השנה הבאה"

נשיא ארה"ב הודיע שהחיסון כבר בדרך, אבל בארגון הבריאות העולמי מצננים את ההתלהבות: "החיסון נגד קורונה יהיה זמין לציבור רק לפני אמצע השנה הבאה". לדבריה, "השלב האחרון ארוך יותר מהמתוכנן"  

ארגון הבריאות העולמי: "חיסון לא לפני אמצע השנה הבאה"
טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

החיסון לא בהישג יד: לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי החיסונים הגיעו לישורת האחרונה, דואגים בארגון הבריאות העולמי לצנן את ההתלהבות ושם הודיעו כי החיסון לא יהיה מוכן לפני "אמצע השנה הבאה" (2021).

דוברת הארגון הבהירה כי היא "לא רואה אפשרות" שחיסון נגד קורונה יהיה זמין לציבור לפני אמצע השנה הבאה. כלומר, באמצע 2021. לדבריה, השלב האחרון של הניסויים שכולל ניסויים בבניי אדם מתגלה כתהליך שהוא ארוך יותר מכפי שהעריכו מראש.

הדוברת, מרגרט האריס, התייחסה לנושא בתדרוך עיתונאים שנערך בז'נבה, ואמרה: "אנחנו לא מצפים לראות חיסון נרחב עד אמצע השנה הבאה. שלב 3 חייב להימשך זמן רב מכיוון שעלינו לראות עד כמה החיסון מגן באמת ועד כמה הוא בטוח".

נזכיר כי גם בחברת 'מודרנה', שנתפסת כחברה המובילה בתחום פיתוח החיסון, הבהירו לאחרונה כי הם פסימיים לגבי ייצור החיסון בחודשים הקרובים. למרות זאת, בבית הלבן לוחצים על חברת מודרנה לסיים את שלב עיבוד הנתונים מוקדם מהצפוי, עוד לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו ב-3 בנובמבר 2020.

מנגד, יועץ טראמפ לנושאי הקורונה, ד"ר אנתוני פאוצי – מי שכבר ספג אש מצידו של טראמפ -  אמר כי חיסון באוקטובר הקרוב לא סביר, אך "לא בלתי אפשרי". במקביל הורה המרכז לבקרת מחלות האמריקני, ה-CDC, להיערך לתחילת מבצעי חיסוני הקורונה. ה-CDC קבע שבשלב הראשון יחוסנו צוותי הבריאות, ואחרי השלב הראשון יחוסנו אוכלוסיות בסיכון. ישראל, כפי שדווח, חתמה אף היא הסכם מול חב' מודרנה' לרכישת החיסון, אם כאשר הוא יוצע למכירה.  

חיסון לקורונה ארגון הבריאות העולמי דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד