י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפכנו למפיצי מחלות ואויבי העם"

מתקפה חסרת תקדים של ראשי הערים החרדיות על ראש הממשלה

בצל הסגר המאיים על הערים החרדיות, ראשי הערים משגרים מכתב יוצא דופן בחריפותו לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם מאשימים אותו כי במכוון פעל כדי להוציא את הציבור החרדי כאשם בהתפרצות המגפה • " אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר"

מתקפה חסרת תקדים של ראשי הערים החרדיות על ראש הממשלה
נתניהו בהצהרה בנושא הקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת כינוס ועדת השרים שתדון על הטלת סגרים ובהם ביישובים החרדים בני ברק, אלעד , ביתר ועימנואל, שיגרו היום (ראשון) ראשי הערים מכתב זועם לראש הממשלה בו הם מבהירים כי ראשי הרשויות החרדיות לא ישתפו פעולה עם החלטת הממשלה באם יוטל סגר.

"חודשים ארוכים מתמודדת מדינת ישראל עם נגיף הקרונה. אלו הם חודשים טעונים, מורכבים ורבי מהמורות. המגזר החרדי אינו רק מגזר מזוהה אמונית, אלא ובעיקר, מאופיין בסביבת מגורים צפופה ומאפיינים דמוגרפים מורכבים וסבוכים. אנו ולצידנו גם חלקים מהמגזר הערבי", פותחים אברהם רובינשטיין, מאיר רובינשטיין, ישראל פרוש ואליהו גפני את פניתם.

הם כותבים כי "מאז פרוץ המשבר, אנו, ראשי הרשויות החרדיות עומדים בראש המערכה ומובילים בזירת המלחמה את המאבק הסיזיפי בנגיף הקורונה. כולנו עמדנו בפני מאבקים קשים, מבית ומחוץ, כדי לבצע צעדים שונים על מנת להוציא את החולים מערינו, לבצע כמה שיותר בדיקות, לשמור על ריחוק חברתי, לאתר ולסגור מקומות בעלי פוטנציאל הדבקה".

"הצלחנו לשנות את המשוואה באחוזים ניכרים, ביוזמה אישית ובמארג עדין של בניית אמון מחודש, מול הכרסום הלאומי באמון וביישום ההנחיות" הם מוספים ותוקפים את נתניהו: "כמי שניהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה, אזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חתך ניכר באוכלוסייה בישראל המתמודד בכל הזירות, תקציבית, חברתית ותקשורתית".

עוד תוקפים ראשי הרשויות: "למרבה הצער לא שלחת אתה אי מי מטעמך לשמוע באופן ישיר את מתודות העבודה שלנו, ואת מכלול הצעדים שייעשו ויצליחו בהידברות מתמדת ומכבדת מול ההנהגה הרוחנית של הציבור הזה, ביוזמתיות ובהבנת עומק. במקום זה בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים וכדו', בעוד אתה האיש שמכריע גורלות. הקול הוא קולך, ההכרעות הן שלך כמי שמוביל, מנחה ומכריע".

עוד מוסיפים ראשי הערים החרדיות בזעם: "פעם אחר פעם הטלת סגר ועוד סגר על הערים החרדיות. הן מעולם לא הניבו שינוי של ממש אחרת היינו כולנו תומכים בהן בכל פה ומיישמים אותם בכוחנו אנו. כל סגר שכזה הביא לשבירת אמון ולדרדור של עשרה צעדים לאחור בנכונות להיבדק, לשמור על הכללים ולציית להנחיות הבריאות, כשעם הסרת הגדרות מצאנו את עצמנו מתחילים הכל מהתחלה".

"מול הקושי ותגובות התסיסה הקשחתם את נתוני ה'רמזור' עוד ועוד בשורת תנאים שאינם ממין העניין ואין בהן בדל של הבנה במארג החיים המגזרי וביכולת ליצור שינוי. בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו גם אם מאחורי שמות של קבינט או ה'ממונה', הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה, ללא רגע של מחשבה על סבלם של רבבות הובלת להחלטות אלו פעם אחר פעם, במטרה ליצור מיצג של
שליטה במצב ולהותיר שגרת חיים נינוחה לתושבי הארץ כולה".

ראשי הרשויות מוספים לתקוף בצורה קשה את ראש הממשלה: "החלטת במכוון להשאיר את המדינה פתוחה בחודשים יולי - אוגוסט, למרות שהתחלואה בערים שלנו הייתה גבוהה מהמצב היום, מן הסתם לא רצית לפגוע בשגרת החופשה של תושבי המדינה וחיסול ענף התיירות. אך בימים אלה הובלת שוב באופן מכוון לכך שיוטל סגר על הערים החרדיות ערב חגי תשרי. בכאב ובזעם עצור אנו רואים יום אחר יום כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו".

"לו רק היית בוחר להקדיש דקות בודדות מזמנך לשמוע ולהקשיב" הם כותבים בכאב, "היית שומע משנה סדורה בפינו מול שיטות התחשיב השטחיות, ומגלה במפתיע שיש בידינו פתרונות יצירתיים דיים למיגור את התחלואה ברשויות החרדיות שבסיסים הידברות, שיתוף הנהגה וכבוד לאמונה ולדרך. במקום זה, בחרת בצעדי ענישה בדמות סגרים ומגבלות לכמעט מיליון נפש שאין בהן שום ריפוי כפי שנוכחת לדעת בסבבים הקודמים שהניבו תוצאה דומה. הורדת הלחץ התקשורתי והפנייתו לציבורים המוחלשים ביותר במבט מאשים ואפס חמלה, זו דרך שלא נוכל לקבלה עוד בשוויון נפש".

הם מודיעים לראש הממשלה לאור ההחלטה הצפויה: "אנו מודיעים בזאת כי אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר. רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמם כפי שהן פועלת בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע. אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם".

קורונה מאיר רובינשטיין ישראל פרוש סגר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד