ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיפור תנאי שכרם

לאחר כשבוע: שביתת עובדי המעבדות הסתיימה

בישיבה שנערכה בלשכת יו"ר ההסתדרות, הגיעו הצדדים למתווה המסדיר את שיפור תנאי שכרם של עובדות ועובדי המעבדות. בעקבות כך, העובדים ישובו לעבודתם בהקדם

לאחר כשבוע: שביתת עובדי המעבדות הסתיימה
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בפגישה משותפת בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות בנוגע לשכרם של עובדי המעבדות השובתים. המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו בשורה שתביא לעלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך.

אי לכך, הסתיימה שביתת עובדי המעבדות. העובדות והעובדים המסורים ישובו לעבודתם המלאה בהקדם האפשרי.

כזכור, החל מיום ראשון שעבר שבתו כ-2,000 עובדי 400 המעבדות הפרטיות. העובדים טוענים שהם מצויים במעמסה יתרה בחודשים האחרונים, במסגרת המאמץ לקטוע את שרשראות ההדבקה בקורונה.

בעקבות השביתה ניתנו שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי, ולא ניתנו שירותי מעבדה במרפאות הקהילה. בדיקות מצילות חיים התקבלו מחדר מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (ניתוחי חירום בלבד) וחדר לידה; בדיקות קהילה ומרפאות בתי חולים לא נשמרו ולא טופלו; לא נערכו בדיקות לניתוחים אמבולטורים.

במסגרת המשא ומתן, דרשו עובדי המעבדות הסכם שכר ראוי שיתאים ל"מעמד המקצועי", שלטענתם "חייב לכלול שכר הולם" של לפחות 50 ש"ח לשעה לעובד מעבדה מתחיל; קביעת מפתח תקינה עדכנית על פי כמות הבדיקות וגידול האוכלוסייה הצפוי; שינוי לוח התפקוד של המעבדות שלא שונה מאז 1995 והתאמתו לצרכי 2020; בניית תכנית לתיקון הליקויים, שהוצגו בדו"ח מבקר המדינה ודו"ח משרד הבריאות משנת 2016 והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים או של קרנות מחקר, הפוגעים לטענתם בגיוס כוח האדם למעבדות.

בנוסף, דרשו עובדי המעבדות גם לחשוף את ההסכמים שנחתמו עם מיי הריטג' ומעבדות פרטיות, שבהן מובטחים לטענתם תנאים משופרים מאות מונים לעובדי המעבדות כמו גם ביטול האיסור כיום על עובדי המעבדות הציבוריות לעבוד במעבדות הפרטיות.

בדיקת מעבדה קורונה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד