ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נגיף פוליטי?

יו"ר ועדת הקורונה: ע"פ הנתונים יש אפס נדבקים בהפגנות

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון יו"ר ועד הקורונה אומרת כי ממחקר שהגיע לוועדה עולה כי במסגרת ההפגנות יש אפס נדבקים. האם זה באמת המצב? קשה לדעת, גם בגלל הטריקים שמבצעים משתתפי ההפגנות 

יו"ר ועדת הקורונה: ע"פ הנתונים יש אפס נדבקים בהפגנות
ההפגנה בבלפור צילום: באדיבות מצלם

ח"כ יפעת שאשא ביטון יו"ר וועדת הקורונה התייחסה הבוקר (ראשון) בראיון ל-YNET לסוגיית ההפגנות ברחבי הארץ, ועל סכנת ההידבקות של המשתתפים בהן.

לשאלה אם הייתה משנה משהו בהתנהלות ההפגנות, השיבה: "אין מה לעשות, הפגנה מותרת על פי חוק ואני מזכירה עוד פעם: יש פה הפגנות כבר יותר מחודשיים וחצי. בואו נוודא שהן נעשות כמו שצריך במקום להגיד 'הן מקור הדבקה'. הייתי משנה באופן הזה שהייתי דואגת אולי שההפגנה תתנהל בצורה אחרת, תוך שמירה על הכללים".

עוד הוסיפה שאשא-ביטון וחשפה כי "ממחקר אפדמיולוגי שאנחנו קיבלנו יש אפס נדבקים. האם זה באמת המצב? אנחנו לא יודעים. כי גם אומרים שחלקם הגיעו בלי טלפונים, אבל אני חוזרת למה שאמרתי את זה קודם. תפסיקו לחפש את זה מגזרית. בסופו של דבר, אין לנו שום נתון על הדבקות אינטנסיביות בהפגנות".

שאשא-ביטון דיברה גם על האפשרות שיוטל סגר בחגים: "מי שאומר שלא תהיה פגיעה בכלכלה בסגר בחגים לא מבין איך הכלכלה עובדת. בפריפריה חיים מהתקופה הזאת כל השנה. כל התקהלות צריכה להיות מווסתת לפי הכללים. רוצים לעשות כאן סגר כללי בחגים ומנגד פועלים למצוא דרך לשלוח 30 אלף חסידים לאומן".

"על הכתפיים שלי מוטלת אחריות מאוד כבדה ולכן אני שוקלת את צעדיי בכל פעם לפני שאני מדברת. אבל בואו נסתכל על הנתונים כפי שהם. אנחנו רואים שמספר החולים קשה נשאר יציב במשך תקופה מאוד ארוכה. אנחנו רואים שמספר המאושפזים נשאר יציב. אנחנו רואים שאין תמותה עודפת במדינת ישראל. מה עולה? מספר המאומתים. אם נדגום מחר 100 אלף איש – נגיע ל-8,000 מאומתים או יותר", הוסיפה יו"ר וועדת הקורונה.

מנגד, צייץ מיקי זוהר: "אם יימצא גורם שפוי שיוכל להסביר למפגינים שהם לא משיגים כלום למעט הדבקה המונית של אזרחי ישראל, זה יעשה שירות מצוין לחוסן הבריאותי והכלכלי של כולנו. תקשורת שמעודדת קומץ אנשים אובססיביים שמגיעים מדי מוצ"ש ומבזבזים את זמנם תוך כדי פגיעה בבריאות הציבור וללא כל הישג, פשוט הזוי בעיני."

מילים אלו של זוהר מצטרפים לאמירות נוספות שהשמיע בימים האחרונים: "לא ייתכן שיוטלו סגרים על ערים אדומות בלי שההפגנות יופסקו לאלתר. אין בר דעת שיוכל להסכים עם מצב בו אלפים יתגודדו ברחובות ירושלים בזמן שאנשים יחויבו להישאר בבתיהם."

בתגובה לנפתלי בנט כתב זוהר: "מי שרוצה לעצור את התפשטות הקורונה חייב לעצור גם את ההפגנות המסוכנות. לו הייתי במקומך, הייתי מקדיש לזה פרק שלם בספר שכתבת. מסיבות ההדבקה שם לא פחות מסוכנות משאר הדברים. צריך לומר את האמת באומץ גם במחיר של כמה מצביעים פוטנציאליים מהשמאל".

גם חברת הכנסת אסנת מארק בוועדת החוקה אמרה כי "יש 0 הדבקות בהפגנות כי המפגינים מכבים את הפלאפון ואי אפשר לאכן אותם."

קורונה יפעת שאשא ביטון מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד