כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הצילו את הרבי שלי!

תרופה אחת קיימת שתבריא את הרב: טיפול של פעמיים בחודש, בעלות של כ-100 אלף שקלים. אם ימשכו הטיפולים, רוב הסיכויים שיבריא • חברון גרנביץ בטור מרגש על רבו, רבי בן ציון 'המגיד'

הצילו את הרבי שלי!

רבי, מה תפקידו בעולם? מסבירים ספרי החסידות: אדם המבקש לשתות מים כדי להרוות את צימאונו, ולפניו חבית גדולה, הרי אינו יכול לשתות ישר מהחבית. הרבי משמש, אפוא, כקנקן - יוצק מהחבית הגדולה ומוזג לתוך הכוס.

תפקידו של רבי, להדריך, להנחות, להעניק עצה ותבונה, ולהעביר בצורה נכונה ופשוטה דרך חיים.

את הרב בן ציון 'המגיד' הכרתי לפני כחמש שנים. זה היה בשנה הכי קשה בחיי, שנה שבה גזרו עלי משמיים מפלה כלכלית, מרבית ניסיונותיי להתאושש לא צלחו, ואז... בערב אחד פגשתי את הרב.

בלב מיואש ומרוסק לרסיסים, נגשתי אליו. "הרב! מה יהיה איתי?", פניתי אליו בתחינה.

הוא התעניין במצבי, שאל לשמי, ולאחר שהרעיף מילות עידוד ובטחון בקב"ה, הבטיח לי כי התקופה הקשה עומדת לפני סיום, וממש בקרוב הגלגל יתהפך ואחזור למצבי הקודם. "כל המקבל עליו עול תורה, מעבירים ממנו עול דרך ארץ", הפטיר לעברי ביציאה.

מאז אותה תקופה דבקתי ברב. במהלך החמש שנים האחרונות, אני זוכה להסתופף בצילו, אדם שכולו בטחון מוחלט בקב"ה, אדם שמתווה לי את דרכי בגשמיות ורוחניות, אדם שמייעץ לי בכל תנועה בעסקיי, ואדם שהצליח להביא אותי לשיאים. בכל פעם, כשאני מנסה להביע בפניו מילות תודה, הוא מתנער בבהלה וגוער בי שהכול מאיתו יתברך ובעצם אני מחזק אותו.

במשך שנים רבות מקבל הרב בן ציון 'המגיד' את המשחרים לפתחו בבית-מדרש בלב תל-אביב. שם בתוך החדר הוא מקבל לבבות שבורים, פנים מיוסרות, ולאחר כרבע שעה אותו אדם יוצא בצעדים זקופים ונהרה של תקווה על פניו.

הרבה מאוד הצלחתי ללמוד מהרב, ובעיקר הנחיל לי שאין דרך חד-צדדית כלפי שמיים. אתה מבקש משהו? צריך לתת תמורה! אדם שמבקש פרנסה, צריך להקפיד על מעשר כספים; מבקש הצלחה במשפט, צריך להוסיף עוד שעת לימוד; מבקש ילדים מחונכים, צריך להקפיד על תפילה במניין וכן הלאה.

בחדרו, בשעת קבלת הקהל, ניצבת על השולחן קערה גדולה ובה מונחים שטרות כסף רבים שהשאירו מבקשי עצתו וברכתו, כפי שכתוב בספרי החסידות שאם אדם רוצה שרבו יצליח לפעול עבורו, הרי הוא חייב להעניק לרבי קורטוב הנאה. גם אנוכי, בכל כניסה לבקשת עצה טובה וברכה, מניח שטרות בקערה.

יום אחד, בעודי מניח את ה'פדיון' בקערה, הבטתי לעבר ערימת השטרות. "ומה אתה חושב? שאני נהנה במשהו מהכסף הזה"? פנה אלי כאילו קרא את מחשבותיי. "כל הכסף הזה הולך לתמיכת משפחות של אברכים בני תורה".

הוא לא היה צריך לספר לי. כל תושבי שכונת ברכפלד שבמודיעין עילית מודעים לגודל מצוות הצדקה בה נתון הרב. מידי שבוע נמסרים על-ידי שליחיו עשרות מעטפות תמיכה לאברכי כולל תושבי העיר. אחד התושבים מספר, כי באחד מימי שישי ראו את הרב מתהלך סהרורי ברחובות הקריה, כששטרות כסף בידו. "למי עדיין אין שבת", שאל בדאגה את מכריו. "תמצאו לי מישהו ששולחנו עדיין לא ערוך" התחנן.

שנים רבות של הסתופפות בצילו הרעיפו עלי והשרישו בתוך נשמתי אמונה פשוטה ותמימה בקב"ה, תפילות מעומק הלב שהן מקור הברכה ונתינה לסביבה.

לפני כשנה התלונן הרב על כאבי ראש טורדניים. לאחר בדיקות מקיפות, למגינת לבנו, הודיעו הרופאים כי המחלה הנוראה מקננת בראשו. לאחר ניתוח ראשון, דומה היה כי הבריא, אך לפני כחודשיים הובהל שוב לחדר הניתוחים, עבר ניתוח שני ומאז שוכב בביתו מיוסר ודואב.

תרופה אחת קיימת בעולם שתבריא את הרב: טיפול של פעמיים בחודש, בעלות של כ-100 אלף שקלים. נכון להיום הספיק הרב לעבור כשלושה טיפולים, ולשמחתנו הבדיקות הוכיחו כי הוטב מצבו. הגוף מגיב יפה לטיפול ועל פי הבטחת הרופאים, על פי דרך הטבע, אם ימשכו באופן סדיר סדרת הטיפולים הללו, רוב הסיכויים שיבריא בצורה מוחלטת.

ליבי ליבי על מורי ורבי שליט"א, על משפחתו, רעייתו וחמשת ילדיו שנאלצו להיחשף כך מעל גבי העיתונות והתקשורת, אך משפחתו, ידידיו, מכריו וצאן מרעיתו, וביניהם אנוכי, יודעים כי אם מסע התרומות להמשך הטיפול אכן יצליח והרב יבריא, הרי שפיקוח נפש דוחה הכול ובוודאי שדוחה אי נעימות ומבוכה.

ביום חמישי הקרוב, בשעות הערב, תחל ההתרמה הגדולה ברדיו 'קול חי' להצלת חייו של הרב.

אני פונה לכולם: אנא מכם. השתתפו בהצלת חייו של הרב בן ציון בן מרים לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל, אמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד