י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שר וגדול נפל בישראל: האדמו"ר מזוויעהל

בבית החולים 'שערי צדק' הסתלק הבוקר האדמו"ר מזוויעל זצוק"ל, לאחר התייסרות קשה • מסע ההלוויה ייצא בשעה 14:30 מבית מדרשו, להר הזיתים • גלריית תמונות מדהימה ממהלך חייו

האדמור זצוק"ל. צילום: אהרון שטיינגולד
האדמור זצוק"ל. צילום: אהרון שטיינגולד



שר וגדול נפל בישראל: לקול קריאות 'שמע ישראל' מרטיטות, הסתלק הבוקר בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל.

האדמו"ר זצוק"ל הובהל בלילה לבית החולים 'שערי צדק' לאחר שאיבד את הכרתו. לפנות בוקר קרסו מערכות גופו, ולפני זמן קצר השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. עם היוודע דבר אישפוזו של האדמו"ר, הוזעקו חסידי זוועיל, שגדשו את שערי בית החולים וערכו תפילות לרפואתו. בניו של האדמו"ר התכנסו ליד מיטתו בבית החולים ושמעו מהרופאים אבחנה רפואית מדאיגה.

בתקופה האחרונה אושפז האדמו"ר זצוק"ל מספר פעמים בבית החולים, וימי תפילה רבים התקיימו לרפואתו. הוא סבל ממחלה מתמשכת, ומערכות גופו קרסו לא אחת. בשנה האחרונה הוא אושפז פעמים רבות בבית החולים, ולעיתים נערכו תפילות במחיצתו ו'טישים' בראשותו, בין כותלי בית החולים.

האדמו"ר רבי אברהם גולדמן נולד בי"א תשרי תרצ"ד. לאחר פטירת אביו, האדמו"ר רבי מרדכי מזוויעהל זצוק"ל בנו של רבי גדליה משה, הכתירו אותו חסידי אביו לממשיך דרכו בקודש.

כאשר היה אברך צעיר לימים, ביקש להתפרנס מיגיע כפיו, ולא להפוך את ייחוסו לקרדום לחפור בו. אי לכך, הוא עבד כפקיד במערכת העיתון 'המודיע', שהיה אז בטאונה היחיד של היהדות הנאמנה, והשפיע רבות על דמותו של העיתון באותם ימים.

השאיר אחריו את אלמנתו הרבנית איטה, ו-11ילדים - 9 בנים ו-2 בנות.

בניו הם הרבנים: ר' גדליה משה, ר' שלמה, ר' שאול, ר' שמואל דוד, ר' משולם זוסיא, ר' יצחק, ר' יוסף, ר' זאב, ור' יעקב לייב.

חתניו הם הרבנים: ר' שלמה הופשטיין ור' פנחס ירמיהו רבינוביץ.

מסע ההלוויה ייצא בשעה 14:30 מבית מדרשו בשכונת בית ישראל בירושלים. הוא ייטמן בהר הזיתים בחלקת אדמו"רי בית זוויעהל, בסמוך לסבו הרה"ק רבי שלומק'ה מזוויהעל זצוק"ל.

רשימה מיוחדת ודיווחים - בקרוב.

צילמוים מארכיונו של אהרון שטיינגולד

<https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/402555/_imagebank_orig_orig_a563b5f122054b14aba865c6e3479c16.jpg' alt='' width="480" />
























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד