י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
86% מהחרדים חושבים שגמזו מפלה

הסקר מעיד: נתניהו נפגע קשות ברחוב החרדי

עד עכשיו זה התבטא בדיבורים ובציוצים, כעת זה גם נבחן בסקר מיוחד. הציבור החרדי כבר לא עם נתניהו. גם הנציגים החרדים סופגים ביקורת על תפקודם בעידן הקורונה. רוב האש מופנית כמובן לפרופ' גמזו, כאשר 86% סבורים כי הוא מפלה את הציבור החרדי

הסקר מעיד: נתניהו נפגע קשות ברחוב החרדי
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

מעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב החרדי נפגע קשות. כך עולה מסקר שערך מכון 'דיירקט פולס'. 

נתניהו שימש כדמות הנערצת ביותר על החרדים במשך שנים רבות, אך כאשר נשאלו מאות חרדים שהשתתפו בסקר "האם בעקבות החלטות הממשלה בנושא הקורונה השתנתה דעתכם על נתניהו?" התקבלו תשובות מדהימות: 28% אומרים כי השתנתה לרעה ו- 36% נוספים אומרים כי לרעה מאוד. 22% בלבד טוענים כי עמדתם לא השתנתה כלפיו, ורק 9% אומרים כי דעתם לגבי נתניהו השתנתה לטובה או לטובה מאוד.

ומה לגבי השטח וההנהגה החרדית?

הממשלה כבר החליטה ביום חמישי שעבר על סגר בערים האדומות שרובן ערביות וחלקן חרדיות. בשעות הצהריים, הוציאו החרדים לראש הממשלה נתניהו מכתב קשה, בו הם מתריעים על חוסר שיתוף פעולה של התושבים בשמירה על הנחיות הסגר.

התוצאות של סקר 'דיירקט פולס' מאששות את הדרמה הזו ומצביעות כי הציבור החרדי, הנחשב ממושמע מאוד להנהגתו בימים כתיקונם, נמצא על סף מרד: 75% מהחרדים מביעים אי אמון בשרים ובח"כים החרדים שאינם עושים די לטובת הציבור החרדי, וסבורים כי הביקורת כלפיהם מוצדקת או מוצדקת חלקית.

על נקודת הרתיחה בין פרופ' גמזו למגזר החרדי

כשנכנס פרופ' רוני גמזו לתפקידו, הוא דיבר על חידוש החוזה עם הציבור והגברת האמון בדרישות ובהגבלות.

ממצאי הסקר מראים כי לפחות בציבור החרדי הוא נכשל כישלון חרוץ: 86% מהחרדים סוברים כי גמזו נוקט מדיניות מפלה כלפי הציבור החרדי, למרות שהמשיבים מציינים כי 72% מהם מקפידים או מקפידים מאוד על ההנחיות.

ולמרות זאת, כשמשתתפי הסקר החרדים נשאלו "כיצד השפיעו ההפגנות בתל אביב ובבלפור על התנהגותכם?" 62% הודו כי התופעה גרמה להם לזלזל יותר בשמירה על ההנחיות.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 6 בספטמבר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 703 משיבים בוגרים (18+) מקרב האוכלוסייה החרדית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס רוני גמזו בנימין נתניהו נתניהו והחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד