ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות הדברים הנוקבים

בפרקליטות תוקפים את עורך דינו של זדורוב: "דברי בלע"

בפרקליטות המדינה יוצאים במתקפה חריגה נגד עורך דין ירום הלוי, פרקליטו של רומן זדורוב שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה • ביציאתו מהדיון היום בבית המשפט העליון אמר הלוי: "הפרקליטים לא מחפשים את האמת. מה שמוליך אותם זה עניינים אישיים" • בפרקליטות הגיבו לדברים בחריפות: "דוחים מכל וכל את דברי הבלע והכזב"

בפרקליטות תוקפים את עורך דינו של זדורוב: "דברי בלע"
רומן זדורוב ועורך דינו בדיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לאחר הדיון בבית המשפט העליון בנוגע ל'ראיה החדשה' שהגיש פרקליטו של  רומן זדורוב, עורך דין ירום הלוי, בפרקליטות תוקפים בחריפות את דבריו במהלך הדיון ובהצהרות שנתן לתקשורת. "הפרקליטות דוחה מכל וכל את דברי הבלע והכזב שהשמיע היום עו"ד ירום הלוי כלפי צוות הפרקליטים המסור המטפל בבקשה למשפט חוזר של רומן זדורוב", אמרו הערב בפרקליטות.

הסיבה למתקפה החריפה, נעוצה בדברים שאמר הלוי ביציאתו מהדיון, ובהם תקף את אנשי התביעה בתיק הרצח המורכב. התרשמתי שהפרקליטות לא מחפשת את האמת, הצוות בתיק מטעה ומחזיק מונופול על התיק. הפרקליטות מסכימה לזיכוי, אבל לא למשפט חוזר", אמר הלוי והוסיף: "הפרקליטים מפרקליטות המדינה שמטפלים בתיק לא מחפשים את האמת. מה שמוליך אותם זה עניינים אישיים, יוקרה וברית עם החוקרים המושחתים".

בפרקליטות כאמור, לא קיבלו את הדברים ברוח טובה והגיבו בחריפות: "ההחלטות בתיק זה מתקבלות על ידי הגורמים הבכירים הרלוונטיים לאחר בחינת כל המידע הנדרש, ואך ורק על בסיס מקצועי וענייני. כל ניסיון לטעון אחרת הוא מופרך וחסר בסיס. צר לנו על הסגנון משולח הרסן בו נקט עו"ד הלוי, שאינו הולם עורך דין".

"עוד נבהיר", אמרו בפרקליטות, "כי בניגוד לדברים שאמר, הפרקליטות אינה סבורה שהוצגה כל ראיה המצדיקה עריכת משפט חוזר לזדורוב, וממילא גם לא את זיכויו. עמדתה של הפרקליטות ביחס לבקשה לקבלת חוות דעת מומחה תובא בצורה מסודרת בפני ביהמ"ש".

במהלך הדיון, שעסק בראיה החדשה המסתמכת על הרצאה של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, התפתח עימות מילולי חריף בין המשתתפים. עורך הדין ירום הלוי צעק בדיון לעבר נציגת הפרקליטות: "הפרקליטות יודעת שזדורוב חף מפשע, אל תקטעי אותי, א.ק היא הרוצחת". בתגובה גער בו השופט: "תדייק בדברים בבקשה, אתה טוען שהיא הרוצחת. אני יודע שרק בית משפט קובע מי רוצח, אחרי הליך פלילי".

בדיון ביקש השופט מלצר לאפשר למומחה מהארץ או מחו"ל להציג את חוות דעתו בעניין הראיה החדשה, לאחר שבפרקליטות טענו כי ד"ר חן קוגל נמצא בניגוד עניינים. אחרי שבפרקליטות קיבלו את המלצת השופט, קרא לעברם עורך הדין הלוי: "תסכימו לקוגל, מה, אתם מפחדים מראש המכון?". בתום הדיון נקבע בהסכמת הצדדים בעוד כחודש יתקיים דיון נוסף שיעסוק בהמשך הטיעונים.

כזכור, לפני כחודשיים הגיש זדורוב באמצעות עורך דינו בקשה חוזרת לבית המשפט העליון בדרישה לשחררו באופן מיידי. לטענת זדורוב, יש בידיו ראיה חדשה שתוכיח את חפותו. בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון, כתב עורך דינו של זדורוב, כי הוא מבקש לשחררו לאלתר בעקבות מה שהוא מגדיר "ראיה רפואית משפטית חדשה". עו"ד יורם הלוי טען כי הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו".

רומן זדורוב הפרקליטות בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד