י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שעות של חרדה

בערב שבת: חותמת שחורה לחסידים שהגיעו מארה"ב

קבוצת חסידים מארה"ב שבאו לחלות את פני הרבי מפשעווארסק בימי ירח האיתנים, קיבלו חתימה שחורה בסוף המסלול והוכנסו למעצר שעות לפני כניסת השבת

בערב שבת: חותמת שחורה לחסידים שהגיעו מארה"ב
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

שעות של חרדה עברו על קבוצת חסידי פשעווארסק מארה"ב, בראשות בן הרבי הרה"צ רבי יוסף צבי לייזר רב הקהילה במונסי, שהמריאו ביום חמישי מארה"ב לאנטוורפן שבבלגיה דרך לונדון. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים שנחתו בלונדון ביום שישי בבוקר, יצאו ברכבת ללונדון העוברת דרך צרפת, שם בדקו להם את הדרכונים וראו שהם עם דרכונים אמריקאים וכעת אמריקאים לא יכולים להגיע לצרפת והקבוצה נאלצה לשוב על עקבותיה. 

משם נסעו שוב, אך הפעם בטיסה לאיינדהובן שבהולנד, שם כבר החתימו להם את הדרכונים בחותמת שחורה והם נשלחו למעצר בשדה, כשעל פי התכנון, התכוונו הרשויות לשלוח אותם בשבת בבוקר בחזרה לארה"ב. 

הקבוצה שלא ידעה את נפשה מה לעשות, ניסתה להפעיל קשרים באמצעות ר' יענקל הופמן הגבאי של הרבי מפשעווארסק ובעל הקייטרינג "אופיס" באנטוורפן, שהפעיל מכבש לחצים גדול על עורך הדין היהודי הנודע מר לונטשיין, אשר לו קשרים עם השלטונות ואכן לאחר מאמץ ניכר תחת חסותו הם שוחררו לבלגיה מרחק שעה נסיעה מאיינדהובן והגיעו כמה דקות לפני שבת לאנטוורפן לשמחת כולם.

עסקנים באירופה מזהירים ואומרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי צריך להיזהר ולבדוק היטב לאיזו מדינה אפשר להיכנס ולא לצאת סתם, בכדי למנוע עגמת נפש מיותרת. 

אנטוורפן חסידות פשעווארסק דרכונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד