י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף פסוק?

בתום יממה סוערת: השרים אישרו סגר לילי וסגירת מוסדות הלימוד

הוסר איום הסגר. עם זאת וועדת השרים אישרה את הפשרה אליה הגיעו השרים ליצמן ודרעי עם נתניהו כי יוטל עוצר לילי החל מהשעה 19:00 ועד לשעה 05:00 לפנות בוקר. למרות הסיכום, השר דרעי הצביע נגד המתווה היות והוא כולל את סגירת מוסדות החינוך, מהלך שלדידו פוגע בציבור

בתום יממה סוערת: השרים אישרו סגר לילי וסגירת מוסדות הלימוד
שוטרים במחסום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתום יממה סוערת כשבמרכזה לחץ מהציבור החרדי נגד כוונת הממשלה להטיל סגרים על כמה מהערים החרדיות, בני ברק, אלעד, ביתר עילית, עמנואל ושכונות בבית שמש, הממשלה אישרה הגבלה חלופית בדמות עוצר לילי.

על פי המתווה שאושר בשעה האחרונה, בתום דיון בוועדת השרים לעניין הטלת מגבלות על ערים, יוטל עוצר לילי בכל ערב מהשעה 19:00 עד ל-05:00, לצד זאת, ייסגרו חלק ניכר ממוסדות הלימוד ויוטלו מגבלות על התקהלויות ופתיחת עסקים שאינם חיוניים.

בדיון הסוער התייחס ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו לדרישת השרים החרדים אריה דרעי ויעקב ליצמן להטיל עוצר כללי, ואמר: "זה האיזון הטוב ביותר שאפשר לעשות, אנחנו כרגע עומדים על 40 ערים אדומות. שמעתי שיש שרים שרוצים סגר מלא, נדון בזה ביום חמישי כולל לגבי החגים".

קודם הדיון הביע שר הפנים אריה דרעי התנגדות להטלת סגר לילי על הערים, ובמהלך הדיון טען כי הדבר פוגע בשכבות החלשות שגם כך נפגעו רבות מהקורונה, ובהצבעה הצביע דרעי נגד דרישת משרד הבריאות להטיל סגרים ליליים על 40 הערים שמוגדרות כאדומות.

ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר בתום הישיבה כי לאור העלייה בנתוני התחלואה ואיתה העלייה במספר הערים האדומות ביממה האחרונה ל-40 ערים אדומות, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו ומשרד הבריאות קיימו דיונים במהלך היממה האחרונה לעדכון מתווה ההגבלות בערים אלו כך שיותאם להיקף התפשטות התחלואה הנוכחי.

בהמשך להצעה העדכנית, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להטיל סגר לילי אחיד על כל ה"ערים האדומות" החל ממחר (שני) בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה.

הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו, והעסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים.

עיריית בני ברק פרסמה הודעת עדכון לתושביה, בה נכתב כי החלטת הממשלה שהתקבלה הערב בנוגע להגבלות לילה והגבלות לימודים, תיכנס לתוקפה רק ביום שלישי. אי לכך, מחר יום שני יתקיימו לימודים כרגיל בכל מוסדות החינוך.

רשימת הערים הסופית טרם גובשה, אך ברשימה שהוצגה בפני השרים הערב נמצאים הערים: בני ברק, אלעד, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר, עמנואל, קריית יערים, רכסים, נתיבות, אשקלון, אשדוד, אילת, שדרות.

וכן: בוקעאתא, מעלה עירון, פוריידיס, כפר קאסם, כסרא-סמיע, ערערה, אבו סנאן, טירה, ג'לג'וליה, לקיה, ג'ולס, ריינה, ג'ת, יפיע, באקה, אל-גרביה, אום אל-פחם, כפר מנדא, קלנסווה, זמר, דאלית אל-כרמל, כפר ברא, בועיינה- נוג'ידאת, נצרת, כפר קרע, עספיא, טייבה, שדרות, כוכב יאיר ושפרעם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת וועדת השרים ואמר: "אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על ההחלטה שועדת השרים קיבלה הערב. ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות".

"לאור זאת", טוען נתניהו, "המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות".

"אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן", אומר ראש הממשלה, "אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב - אך לא לעולם חוסן".

לדבריו: "גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות".

"נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה. אני מבטיח להמשיך לעדכן אתכם. תודה לכם". כך נתניהו.

עיר אדומה ערים חרדיות ועדת שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד