ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
החיים הקשים בצל הקורונה

מצוקת החרדים באוסטרליה: "לא יהיו תפילות"

בעוד בישראל לפחות יכולים האזרחים להסתובב כרגיל ואף להתפלל בבתי הכנסת, באוסטרליה החיים החרדים קשים ונוקשים עוד יותר. ישנן הגבלות מחמירות על התקהלויות וקנסות גבוהים כל שהדאגה גוברת לקראת חגי תשרי שלא יוכלו לקיים מניינים, היות והסגר הוארך בעוד ארבעה שבועות וככל הנראה יכלול את כל חודש תשרי

מצוקת החרדים באוסטרליה: "לא יהיו תפילות"
הדלקת ל"ג בעומר באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

דאגה רבה בקרב הקהילות החרדיות במלבורן באוסטרליה, לקראת חגי תשרי. אחד מחברי הקהילה החרדית מספר ל'בחדרי חרדים' על הקושי הגדול של היהודים, ועל כך שהחגים לא יהיו כבכל שנה.

"היום המדינה שלנו ויקטוריה, שהיא המדינה בה נמצאת העיר מלבורן בה אני גר, הודיעה כי ההגבלות ימשיכו לעוד שבועיים עד ארבעה שבועות, וזה אחרי שאנחנו בסגר כבר ששה שבועות רצופים". כך מספר א.נ. מהקהילה החרדית במלבורן.

"מה שבעצם אומר שאין לנו שום דרך לקיים מניין לראש השנה ויום כיפור, בעוד ארבעה שבועות אם המספרים ירדו יאפשרו לחמישה אנשים להתפלל יחד עם חזן נוסף, דבר שכמובן לא עוזר לנו כי צריך עשרה אנשים".

בניגוד למלבורן, העיר סידני - העיר הגדולה ביותר באוסטרליה במדינת ניו סאות' וויילס, במצב טוב יותר, שם חלות על האזרחים מגבלות קלות יותר, כך שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים, כמו מניין וכו', אבל עליהם לעטות מסכה.

על פי המסתמן בקרב תושבי מלבורן, רק בעוד מספר שבועות אולי יפתחו גני ילדים, והעוצר הלילי יבוטל. לעת עתה נאסרה היציאה לאזרחים, פרט לעבודה חיונית שאינה יכולה להיעשות מהבית, כגון תעשיית המזון, תחזוקת ענף הבריאות, "אחרת אין לך שום סיבה לצאת מהבית שלך". מספר א. נ. ל'בחדרי לחרדים'.

התעמלות וריצות ספורט או כל פעילות גופנית מוגבלת לשעה ביום, ואפשר לנסוע למרחק של 5 ק"מ מהבית, ורק לצורך חיוני שהוגדר על ידי הממשלה.

עוד מספר בן הקהילה המקומית כי "הקושי בקהילות החרדיות מאד גדול, אין חתונות מחוץ למדינה, אין אפשרות לצאת מחוץ לאוסטרליה, משפחות ניסו להיעזר בעורכי דין מהשורה הראשונה בכדי להשיג אישורים לצאת, אך נכשלו. גם משפחות עשירות שילמו הרבה כסף לעורכי דין, ולא הצליחו".

עם זאת הוא אומר כי "הדרך היחידה לצאת היא להודיע שעוזבים את אוסטרליה, אבל אז אין אפשרות לחזור למשך שלושה חודשים. כך שזה לא אפשרי".

עוד הוא מספר על החיים הקשים בצל הקורונה: "עסק במלבורן הפועל ואינו חיוני על פי ההגבלות, יכול להגיע לקנס של 99,000 דולר.

גובה הקנסות בגין הפרת הוראות ובידוד הן כדלהלן:

הקנס בגין אי עטיית מסיכה - 200 דולר.

הקנס בגין אי הישארות בבית הוא בין 1,650 ל-10,000 דולר.

הקנס בגין הפרת בידוד בפעם השנייה, או אם מישהו נמצא חיובי לנגיף הקורונה והוא מסתובב בחוץ, הוא בין 4,950 ל-20,000 דולר.

העיר נמצאת "במצב חירום" שמשמעותה מבחינה חוקית, לראש הממשלה ניתנה סמכות לעשות מה שהוא רוצה, לדוגמה, הם יכולים לחפש בבית ללא צו חיפוש בכל רגע נתון.

מלבורן אוסטרליה חרדים מלבורן קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד