י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יבחן קיצור תקופת הבידוד

אישור איכוני השב"כ הוארך ל-10 ימים בלבד

ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש בשב"כ במאמץ מול הקורונה ל-10 ימים נוספים בלבד • במהלך 10 הימים הבאים, בדיון שייערך בפני הממשלה וצוות השרים לנושא, תוצג עמדה בדיקה מקיפה של השיקולים הבריאותיים, החברתיים והכלכליים של אפשרות קיצור תקופת הבידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת

אישור איכוני השב"כ הוארך ל-10 ימים בלבד
החיים בצל הקורונה בעיר אשדוד צילום: יהושע פרוכטר

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, דנה היום בהכרזת הממשלה מיום 1.9.2020 על הסמכת השב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה. הכרזת הממשלה הסמיכה את שב"כ עד לתאריך 22.9.20, אך הוועדה, בכדי להביע את מורת רוחה, אישרה, ברוב קולות, את ההסמכה עד לתאריך 16.9.20 בלבד.

יו"ר הוועדה ביקש לוודא כי במהלך 10 הימים הבאים, בדיון שייערך בפני הממשלה וצוות השרים לנושא, תוצג עמדה בדיקה מקיפה של השיקולים הבריאותיים, החברתיים והכלכליים של אפשרות קיצור תקופת הבידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת.

ד"ר בעז לב, ראש הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות, שעליהם הטיל משרד הבריאות את עבודת הבדיקה בנושא, התבקש להתייחס לנושא. ד"ר לב הפריד בדבריו בין קיצור ללא ביצוע בדיקה במהלך ימי הבידוד, לבין קיצור עם בדיקה.

ד"ר לב הבהיר כי על פי בדיקתם, שחרור אנשים לאחר 12 ימי בידוד, ללא בדיקה, יביא למצב כי האחוז הקטן שישוחרר, ולאחר מכן יתגלה כחולה וידביק אחרים, אשר ייכנסו לבידוד. בכך ימי הבידוד של הנדבקים החדשים, יעלו על מספר ימי הבידוד שקוצרו לאותם משוחררים, כלומר ייווצרו יותר ימי בידוד מבחינת המשק, ויוארך את משך המגיפה - וכך יצא שכרנו בהפסדנו גם מבחינה רפואית וגם כלכלית.

ד"ר לב מסר לוועדה, כי שחרור מבידוד ביום ה-12, לאחר ביצוע בדיקה החל מהיום התשיעי לבידוד וקבלת תשובה שלילית, כמוהו כמו השלמת 14 ימי בידוד ללא ביצוע בדיקה.

יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר ציין כי "832 אלף איש הוכנסו לבידוד. יציאה מהבידוד ביום ה-12 לאחר בדיקה, פירושה מעל מיליון ושש מאות אלף ימי עבודה מבחינת המשק, וימים בהם לא נשלל חופש התנועה של אדם מבחינת זכויות הפרט והחברה. זה חיסכון משוער של כ-150 מיליון ש"ח בחודש וכ-2 מיליארד ש"ח בשנה, למשק הישראלי. אל מול זה, בהינתן כי נכנסים לבידוד כ-100 אלף אזרחים בשבוע, יידרשו 12 אלף בדיקות ביום למי שנמצא בבידוד בכדי לקצר את זמן הבידוד – אני בטוח שאם משרד האוצר ייתן דעתו לעלויות אלה מול אלה, גם הם ישתכנעו בהצדקה הכלכלית לכך".

שב"כ איכון סלולרי קורונה צבי האוזר ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד