ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מה עובר על חברת 'אל על'?

מזל נאחס או משהו רע? שלושה אירועים ביום אחד בחברת אל על: כמעט התנגשות מעל שמי בלגרד עם מטוס צרפתי • 'כליאה' של 400 נוסעים בתוך מטוס מקולקל • וגם: פסיקה בגלל נוהל האובר בוקינג

אל על?
אל על?

סתם מזל רע או שמשהו לא טוב עובר על חברת 'אל על'? שלושה מקרים שונים, בטווח זמן קצר, שבחברה היו שמחים לשכוח מהם, מעלים סימני שאלה בנושא.

שלשום כמעט התרחשה תאונה מעל שמי בלגרד, כשמטוס של חברת 'אייר פראנס', התקרב קרבה מסוכנת מאוד למטוס בואינג 777 של אל על, שהיה בדרכו לניו-יורק, כשעל סיפונו 120 נוסעים.

המטוס הצרפתי התקרב לטווח של 300 מטרים מהמטוס הישראלי, אשר מכשיר ההתרעה מפני התנגשות מטוסים המותקן בו, החל לצפצף כמשוגע בתא הטייסים שלו.

קברניט הטיסה שהופתע מאוד לשמע האזעקה, הצליח בחסדי שמים להתחמק ומנע בכך תאונה אווירית חמורה.

מחברת אל-על נמסר לכלי התקשורת: "מדובר במטוס מדגם בואינג 777, ועליו כ- 120 נוסעים, שהיה בטיסה 007 לניו יורק. מעל שמי בלגרד, עקב טעות של הפקח המקומי, הנמיך המטוס מגובה השיוט על מנת לחלוף במרחק בטוח ממטוס אייר פרנס, שביצע את ההוראות השגויות שנתן לו בקר הטיסה".

אירוע נוסף שבאל על ישמחו אם לא היה מתרחש, נוגע לחשיפת 'הארץ' על 400 נוסעים שהיו כלואים במטוס של החברה בניו יורק, עקב דליפת דלק שטכנאי הנמל לא הצליחו להתגבר עליה.

בכל אותן שעות, לא הוצע לנוסעים כל דבר מאכל או משקה. יתירה מזו: נוסעים שביקשו לרדת מן המטוס, נענו בשלילה על-ידי אנשי הצוות, ואף נאמר להם כי באם יבחרו לרדת מן המטוס, לא יוכלו לשוב ולעלות עליו.

מכה קלה נוספת בכנף החברה, כלכלית באופייה, הכתה אמש בחברה, עם פסיקת בית המשפט בפתח תקווה, כי החברה תחוייב לפצות נוסע שהזמין ושילם על טיסה לרומניה, אך לא טס בשל רישום יתר (אובר בוקינג) של החברה.

אובר בוקינג הוא נוהל מקובל של חברות התעופה, היוצאות מנקודת הנחה כי לא כל המזמינים מקום בטיסה אכן יופיעו בשעה הנקובה ויטוסו בה, ובשל כך מוכרות יותר כרטיסים ממספר המקומות במטוס.

החוק, יש לציין מתיר את הנוהל האמור, אם כי החוק גם מחייב את החברה לפצות לקוחות שניזוקו בשלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד