י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הזדמנות אחרונה

איראן מאיימת על איחוד האמירויות ועל סעודיה: "נגיב נגדם"

הממשל האיראני מזהיר את סעודיה כמו את האמירותיים בעקבות התחממות היחסים מול ישראל: "אנו ממליצים להם להתרחק מהנתיב השגוי שבו הן הולכות ואולי תלך בו גם בחריין ומבקשים מהם לא לשחק בביטחון האזור". כך הזהיר יו"ר הפרלמנט

איראן מאיימת על איחוד האמירויות ועל סעודיה: "נגיב נגדם"
חסין אמיר עבד אל-להיאן צילום: מתוך טוויטר

יו"ר הפרלמנט האיראני לעניינים בין לאומיים, חסין אמיר עבד אל-להיאן, אומר כי איראן תגיב מעתה גם נגד איחוד האמירויות, בנוסף לתגובה נגד ישראל, "על כל פעולה שיבצעו מנגנוני המודיעין של ישראל באיראן או באזור".

הוא הוסיף כי ביכולתו של ההסכם בין ישראל לאמירויות ליצור "עתיד קשה" מאד לאמירויות ואמר כי הוא מציע ל"ידידיו האמירותיים להביט שוב ולראות מה היה גורלו של אנור סאדאת ולתקן את התנהלותם". עבד אל-להיאן הוסיף כי סעודיה גם היא לא הולכת בנתיב טוב יותר מזה של האמירויות, בכך שהתירה למטוסים ישראליים לעבור בשטחה האווירי. הוא הוסיף כי איראן מזהירה את סעודיה כמו את האמירותיים וכי הזמן לפעול נכון עוד לא עבר: "אנו ממליצים להם להתרחק מהנתיב השגוי שבו הן הולכות ואולי תלך בו גם בחריין ומבקשים מהם לא לשחק בביטחון האזור". כך דיווח אלון אמיצי בכאן 11.

עבד אל-להיאן התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה ואמר כי מדובר בניסיונות של ישראל להשיג מידע בכל הנוגע ליכולות מערכות ההגנה האוירית האיראניות במדינה ובנוגע לאתרים שבהם הן נמצאות: "סוריה היא סוגייה אסטרטגית עבורנו, לא נאפשר לאף אחד לעבור את הקווים האדומים שלנו בסוריה", אמר.

איחוד האמירויות סעודיה הסכם שלום עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד