י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"משימת חיי"

המירוץ לנשיאות; המועמד הראשון הכריז על התמודדותו

ההתמודדות על התפקיד הנחשק החלה: השר לשעבר שמעון שטרית הכריז היום באופן רשמי כי הוא מגיש את מועמדותו לכהונת נשיא המדינה • כפי שדווח ב'בחדרי' שטרית אף ניסה לסחוף אליו את קולות חברי הכנסת מש"ס, וזאת בתואנת המועמד המזרחי • צפו

המירוץ לנשיאות; המועמד הראשון הכריז על התמודדותו
שמעון שטרית צילום: ליאור יאדו

השר לשעבר, שמעון שטרית, הכריז היום (שני) באופן רשמי כי יתמודד על תפקיד נשיא במדינה, בבחירות שייערכו באביב הקרוב. שטרית, שימש בעבר כשר הכלכלה, המדע והדתות בממשלת רבין, הוא בעל תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת שיקאגו ומכהן זה עשרות שנים כפרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית ומרצה באוניברסיטאות מובילות בעולם כגון קיימברידג׳.

ההכרזה הרשמית באה לאחר שבשבועות האחרונים נפגש פרופ׳ שטרית עם חברות וחברי הכנסת והציג בפניהם את מועמדותו ואת משנתו. בהודעת ההכרזה, אמר פרופ׳ שטרית: "אני רואה בתפקיד נשיא המדינה את משימת חיי. מדינת ישראל נמצאת כיום במשבר מהגדולים בתולדותיה ובזמנים של שסע הולך הולך ומעמיק בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית".

לדבריו, "בתקופה מורכבת זו, ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיקול דעת ועין טובה, שיוכל למלא בנאמנות את אחד התפקידים ברגישים והחשובים במדינת ישראל - תפקיד נשיא המדינה. אני מבטיח ומתחייב, בעזרת השם, להיות נאמן וקשוב לכם, אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל ולהעמיד את כל כישוריי וניסיוני הישראלי והבינלאומי כדי לייצג אתכם בכבוד, באמונה ובמסירות, בארץ ובעולם".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ שטרית קיים בשבועות האחרונים פגישות עם חברי כנסת גם מסיעת ש״ס בהן הוא הציע להם להיות המועמד המזרחי שיקבל את תמיכתם. אך בנכסת טרם החלו להתעסק בכך.

בנוסף, שמות של מועמדים נוספים עלו כמועמד אפשריים, בהם השר עמיר פרץ ויו״ר העבודה לשעבר וכיום יו״ר הסוכנות יצחק הרצוג, יצויין כי בתרחיש מסויים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להתמודד לתפקיד. ימים יגידו.

נשיא המדינה בחירות מפלגת שס שמעון שטרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד