י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יד נעלמה הוסיפה שינוי מהותי"

השינוי בעמדת המשרד הוביל להסתה נגד החרדים; אשר משיב אש

העליהום התקשורתי והציבורי כנגד הציבור החרדי עלה שלב: אחרי השינוי בעמדת רה"מ בדבר הטלת סגר כללי על הערים האדומות, חברי הכנסת יצאו למתקפה כנגד הנציגים החרדים, "הבוז לכניעה ולסחטנות" • מנגד, ח"כ יעקב אשר משיב אש ומאשים את התקשורת בעיוות נתונים • צפו

השינוי בעמדת המשרד הוביל להסתה נגד החרדים; אשר משיב אש
ח"כ יעקב אשר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות השינוי בעמדת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, הסתה כנגד הציבור החרדי בטענה כי פעלו מול ההחלטה המקצועית, חברי הכנסת תקפו את הציבור החרדי, והבוקר השיב להם יו״ר ועדת החוקה יעקב אשר במתקפה נגדית.

אתמול תקף יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חה״כ אביגדור ליברמן, כשכתב: "כולנו בני ערובה... קבעתם תוכניות לחגים? חבל שלא תיאמתם קודם כל עם דרעי וליצמן. בשל הכעס של המפלגות החרדיות החלופה של נתניהו עוד יהיה סגר כללי מראש השנה ועד אחרי חול המועד סוכות. נתניהו לא מפחד מאלוקים אלא מנציגיו בכנסת".

יו״ר סיעת מרצ, חה״כ תמר זנדברג תקפה היא: "הכניעה לחרדים היא הרבה יותר מפוליטית. פארסת הערים האדומות היא הוכחה נוספת לכך שראש ממשלה נאשם בשוחד לא מסוגל למלא את תפקידו נאמנה".

זנדברג הוסיפה, "הכניעה לחרדים היא הרבה יותר מפוליטית. נתניהו זקוק לברית הזאת בשביל לקבל חסינות ממשפט, וכולנו נשלם את המחיר בבריאות ובחיים".

"בטיפול של נתניהו בקורונה אפשר לראות את כל החולי של הקמפיינים המושחתים שלו לחסינות: הבוז לשומרי הסף ולאנשי המקצוע, התמרון המסוכן שמביא לכך שאין תקציב מדינה מתפקד וקבוע. כל אלה מביאים אותנו למשבר בריאותי, כלכלי ודמוקרטי חסר תקדים, שנדמה שאיבדנו אמונה שיש מישהו שבכלל מעוניין להתמודד איתו", תקפה עוד.

הבוקר (שני) השיב להם חבר הכנסת יעקב אשר, שאמר בפתח הדיון בוועדת החוקה: "הכותרות בתקשורת מעוותות, כביכול במקום סגר מלא לשמונה רשויות עשו חלופה של סגר לילי על 40 רשויות. זה לא נכון. מה שקרה הוא בדיוק ההיפך. היו אמורות להיות 38 רשויות אדומות, ומישהו החליט ששמונה מתוכן יהיו בסגר מלא והשאר בסגרים ליליים".

אשר ציין בדבריו, "גילינו לתדהמתנו בדיון בוועדה שהכל הסתמך על המצאה חדשה שיצרה 5 צבעים במקום ארבעה ובהם אדום בוהק ואדום פחות בוהק. מישהו החליט להוסיף חצי נקודה ששינתה את הכל, דבר שאפילו לא עלה בוועדת השרים".

אשר הוסיף ופנה לראשי הרשויות: "כל מה שראיתם בכותרות הוא שקר וכזב. מנענו עוול גדול ממאות אלפי תושבים, במקרה חרדים וערבים, אבל זה יכול להיות כל אחד אחר", הוא עדכן "העמדתי את ראש הממשלה על הטעות בהטלת סגר מלא על ערים בודדות, לא איימתי ולא דיברנו פוליטיקה. ההיגיון ניצח ומה שיהיה מהערב הוא סגר מתון, לילי, ברשויות מסוימות".

תמר זנדברג יעקב אשר אביגדור ליברמן הסתה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד