י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נהמת הלב

פרבר בראיון בגל"צ: "איפה נדבקו 100 שוטרים, בפוניבז'?"

בראיון חשוב ותקיף שהעניק הבוקר יענקי פרבר לרזי ברקאי בגל"צ, הוא הביא את זעקתם של אלפי ההורים, ואת הקריאה קורעת הלב על ההתמודדות עם ילדי החינוך המיוחד הנתונים תחת התעמרות החלטות משרד הבריאות • תמלול הראיון המלא

פרבר בראיון בגל"צ: "איפה נדבקו 100 שוטרים, בפוניבז'?"
ילדים בתלמוד תורה ברחובות צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בראיון שהעניק הבוקר כתב 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר לגל"צ, הוא השמיע את קולו של הציבור החרדי הנתון להחלטות והגבלות חסרות ההתחשבות של משרד הבריאות.

פרבר פתח את דבריו, "מה שהיה אתמול, הלחץ שהפעילו ברחוב החרדי דרך חברי הכנסת שלא יהיה סגר על העיר, לדעתי הלחץ לא היה מספיק חזק היינו צריכים ללחוץ ולאיים יותר חזק על חברי הכנסת, שאם יהיה סגר לא נתמוך בהם בבחירות הבאות ונעשה בלאגן גדול".

פרבר הוסיף, "אני לא יודע למי כן החרדים יצביעו, אין להם באמת מישהו אחר להצביע, אבל כן אפשר לאיים על חברי הכנסת החרדים".

לדבריו, "אני לא נכנס עכשיו לעניין של כמה חולים יש בעיר, אני לא באמת מבין בזה, ויודע שיש לזה מלא גרסאות, אבל כשאנחנו רואים בשוק מחנה יהודה מלא אנשים מסתובבים שם בלי שום ריחוק חברתי, וההפגנות בבלפור, אנחנו לא מוכנים לקבל סגר על העיר שלנו ולא משנה אם בבלפור נדבקים או לא נדבקים, זה לא העניין, אתה מסתכל על בלפור ואתה אומר "רגע למה לנו אסור להתפלל?".

"למה אני לא יכול ללכת לעבוד, אני לא יכול לצאת מהעיר לעבוד, עכשיו אני קורא ברשתות החברתיות שאנשים אומרים, בבני ברק לא עובדים. תבואו לשם תראו כמה אנשים עובדים, זה שקר, ויותר מחצי עיר עובדת, עכשיו אם תסגור את העיר כמו שאמרה דנה מקודם לא תעשה שום דבר מועיל, רק תגביר את ההדבקות".

רזי ברקאי בתגובה: "עכשיו בקטע של ההפגנות יש מסמכים חד משמעיים של משרד הבריאות שכתוב שם שבהפגנות לא נדבקים, ויש בבלפור 0 נדבקים?".

פרבר: "מי הדביק מעל 100 שוטרים בקורונה? בבני ברק? בישיבת פונוביז'? הסופר בביתר?, שם הדביקו שוטרים?, המשטרה אמרה לא אני אמרתי, מעל 100 שוטרים נדבקו בקורונה הם לא נדבקו לא בבני ברק לא במודיעין עילית לא בביתר ולא באלעד, עכשיו אתה שואל מה אפשר לעשות בבני ברק ולמה באמת העיר אדומה? אני לא יודע לענות על זה, יש המון המון ילדים בעיר אני חושב אולי 100,000 ילדים בעיר, ולסגור אותם בתוך הבתים שלהם לא יוריד את התחלואה, עכשיו תקשיב טוב חצי שנה הילדים שלי לא לומדים בבית הספר כמו שצריך, זה נזק מטורף לילדים, סליחה על המילה, הם יוצאים מטומטמים, הם לא לומדים כמו שצריך, אני אישית לומד עם הילדים שלי אנגלית כי על זה אני לא מוכן לוותר להם את שאר הדברים הם לומדים דרך הטלפון".

רזי ברקאי: "יש לך ילד בחינוך מיוחד".

פרבר: "נכון יש לי ילד בחינוך מיוחד, אני אומר למי שיש לו ילד כזה לא יוותר על זה, והבן שלי הולך לגן הוא בן 5, אם הוא לא יקבל טיפול מתאים זה עושה לו נזק גדול מאוד, כל מי שיש לו ילד בחינוך מיוחד יודע על מה אני מדבר, אם ילד בחינוך מיוחד לא מקבל טיפול, זה מגיע לעקירת דלתות בבית, עד לשבירת חלונות, אבל יש לי 3 ילדים שלא לומדים זה לא נורמלי הם לומדים דרך הטלפון את שאר המקצועות".

רזי ברקאי: "מה עושים?".

פרבר: "מה עושים? אני קורא המון ממה שקורה בעולם, אני מנסה ללמוד דרך העולם, ומבין שאי אפשר לסגור את כל המדינה, מה שצריך לעשות זה הגבלות חזקות וחוקים עם עונשים כבדים למי שמפר אותם, זה אומר ריחוק חברתי, מסכות, אין אירועים המוניים, כלומר לא לסגור מסעדות, לא לסגור בתי עסק, לא לבטל אירועים במרחב הפתוח, לעשות במקומות בהם אין סיכוי שידבקו, אירועים יותר קטנים אפשר, לא צריך להתחתן עם 500 איש, אפשר להתחתן עם 200 איש".

ברקאי: "איזה הגבלות אתה מוכן שיהיו בבני ברק?, ברגע שרצו לעשות משהו בעיר כולכם התאספתם הפעלתם את הח"כים שלכם".

פרבר: "זה היה רק בגלל הסגר, אנחנו כעסנו על שעושים עלינו סגר וכולאים אותנו, אני מוכן בבני ברק לעשות הגבלות מנייני תפילה שיהיו קטנים יותר, ובמרחבים פתוחים יותר, אירועים כמו חתונות ובר מצוות יתקיימו בחצרות בהן יש מקום פתוח, בשביל הדברים האלה גם בחורף אפשר להסתדר, יש גגות, אפשר לצמצם אירועים ותפילות ליותר קטן, אירועים שחסידים עושים כמו טישים ודברים כאלה אפשר להגביל אותם בכמות אנשים, להביא כל שבוע קבוצה אחרת, והחרדים ישתפו פעולה, ברגע שבאים ואומרים לחרדים אנחנו סוגרים אתכם, תחנקו בעיר שלכם זה דבר שלא מתקבל על הדעת".

רזי ברקאי: "אוקיי, התחלת ואמרת שהיו גם מסקנות פוליטיות אני רוצה להזכיר את העובדה שאתה עיתונאי הרי יש ברית של שנים בין בנימין נתניהו אליכם אתה חושב שהמשבר הזה יביא לסוג של קץ הברית?".

פרבר: "אני רוצה להקדים בגילוי נאות שאני תומך בנתניהו ואני פקוד ליכוד ואני פעיל ליכוד וכל זה, לא באמת פעיל בשטח, אני לא משתתף באירועים, אבל אני פקוד ליכוד וכו', ואני מהחרדים של הליכוד, אז חשוב שידעו את זה לפני מה שאני אומר, בחברה החרדית יש כעס על כולם זאת אומרת שווה בשווה, נגד הליכוד שכביכול בגדו בחרדים, יש כעס באופן אישי על נתניהו, ועל חברי הכנסת החרדים, כולם כועסים על כולם הם טוענים שלא עושים מספיק, שנתניהו כביכול בא להוריד ממנו את הלחץ ומכל המדינה ובתמורה הוא מוכן לרמוס את החרדים, עכשיו אני חושב שזה לא נכון, למה נתניהו עושה כך?, כי זה יותר קל לסגור את החרדים, אבל זה לא שנתניהו יושב וחושב רגע איך נדפוק את החרדים".

"הגעתם אתמול של בני גנץ ועפר שלח לבני ברק, ושל נפתלי בנט לאלעד, נתנה איתות מבחינת החרדים, הנה יש אלטרנטיבה, השאלה כמובן כמה מנדטים יהיה לחרדים וכמה לבנט".

רזי ברקאי יענקי פרבר קורונה משרד הבריאות ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד