י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שמחה בכפליים

תצפית מפתיעה: זוג חדש נראה במפרץ

במפרץ אילת נדהמו לגלות אמש את הצבה החביבה העונה לשם שני, אחרי שנעדרה מזה כחצי שנה • היא נצפתה כשלצידה בן זוג חדש - צב ירוק שהגיע ככל הנראה מים סוף או מהאוקיינוס ההודי

תצפית מפתיעה: זוג חדש נראה במפרץ
הצבה הירוקה צילום: רשות הטבע והגנים

הצבה הירוקה העונה לשם, 'שני', שלא נצפתה בחצי השנה האחרונה במפרץ אילת, נצפתה אמש לראשונה עם בן זוג חדש.

הצבה הירוקה חזרה למפרץ לאחר חצי שנה ונצפתה באור אחרון כשלצידה צב ירוק בוגר שלא נצפה עד כה במפרץ אילת.

ד"ר יניב לוי אקולוג ומנהל מרכז הצלת צבי ים ברשות הטבע והגנים מספר: "אנחנו מקבלים תצפיות מצולמות של צבי ים שנכנסות למערכת ממוחשבת כחלק מהמחקר שאנחנו מקיימים על הצבים. לאחר בדיקה שמחנו לראות כי הצבה הירוקה שני נראתה עם זכר שטרם נצפה במפרץ אילת. מדובר בצב ירוק ככל הנראה מעל גיל 30".

"אני מעריך שהצב הגיע מים סוף או מהאוקינוס ההודי. הצבה הירוקה מגיעה אלינו באופן תדיר וקיבלנו מספר תצפיות שלה בעבר, שמחתי לראות שהיא שבה הפעם אחרי תקופה של חצי שנה בה לא נצפתה, ועוד עם זכר ירוק חדש".

"תצפית מתועדת של זוג צבים ירוקים יחד היא נדירה באילת. אני שמח לדעת שהיא מסתדרת בים ומצליחה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה".

עומרי עומסי מתאר את חווית המפגש התת ימי עם הזוג: "זו חוויה מרגשת ועוצרת נשימה להיפגש עם צב ירוק מתחת למים. את שני אני ראיתי מספר פעמים בעבר אבל הפעם ראיתי זכר שאינו מוכר מסתובב סביבה. זאת הפעם הראשונה שראיתי זוג צבים ירוקים יחד מתחת למים. לא רציתי להפריע ולכן לא התקרבתי אליהם רק התבוננתי במפגש הזוגי".

המרכז הארצי להצלת צבי ים מופעל משנת 1999 על ידי רשות הטבע והגנים, והיא א​מונה על הגנת חיות הבר בישראל. המרכז אחראי גם לשיקום, שמירה וחיזוק אוכלוסיות צבי הים בישראל. מצורך זה, במרכז ההצלה מטפלים בצבי הים הפצועים, הצבים עוברים טיפולים רפואיים, ניתוחים ע"פ צורך ושיקום עד החלמתם והשבתם לים.

בשנת 2002 הוקם גרעין רבייה לצב הים הירוק בשל מצב האוכלוסייה הקריטי. בנוסף, מרכז ההצלה מרכז את המידע על צבי הים בישראל. מבצע ושותף למחקרים בארץ ובעולם, מבצע הגברת מודעות במדיה, בהדרכות וע"י הפעלת מתנדבים.

בזכות תיעוד הצבים ניתן ללמוד רבות עליהם. למעוניינים, ניתן לעקוב אחר צבי ים שהוצמד להם משדר לוויני כחלק ממחקר. את הצב החדש כאמור, ראה אזרח בשם עופר אשר החליט להעניק לו את השם בובי פישר.

ירוקה צב ים מפרץ אילת רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד