י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מכניס האורחים הגדול

לאחר אירוע לב: הגאון רבי יעקב מנחם איזיקוביץ זצ"ל

הגאון רבי יעקב מנחם איזיקוביץ זצ"ל מרבני ישיבת 'מאורות התורה' בטלז סטון ומגדולי אנשי החסד ומכניסי האורחים בירושלים, שהרביץ תורה ויראה והעמיד תלמידים תוך ייסורים, הלך לעולמו בגיל 71 לאחר שעבר אירוע לבבי קשה

לאחר אירוע לב: הגאון רבי יעקב מנחם איזיקוביץ זצ"ל
הגאון רבי יעקב מנחם איזיקוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר לבית עולמו הגאון רבי יעקב מנחם איזיקוביץ זצ"ל מרבני ישיבת 'מאורות התורה' בטלז סטון בגיל 71 לאחר ייסורים קשים ומרים.

במוצאי שבת בשבוע שעבר לקה הרב בלבו ומאז מצבו ידע עליות ומורדות. רבים התפללו לרפואתו של רבי רפאל יעקב מנחם בן פנינה פערל לאחר שהוסיפו לו את השם 'רפאל' אך למגינת לב הלילה נסתמו העורקים והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח זצ"ל, נולד להורים ניצולי שואה בב' שבט תש"ט אביו ר' מאיר איזיקוביץ ז"ל ואמו מרת פנינה פערל ע"ה. בגיל 19 עבר ל"ע תאונה קשה ורגלו נקטעה ומאז עבר שיקום ארוך. 

מאז בחרותו דבק בתלמידיו של בעל ה'חזון איש' זצ"ל והיה תלמיד מובהק של הגאון בעל המחשבה רבי משה שפירא זצ"ל. כמו כן היה חברותא של הגאון רבי משה קרמר מגדולי רבני ברסלב. 

קרוב לשלושים שנה הרביץ תורה ויראה בישיבת 'מאורות התורה' בקרית יערים טלז סטון והעמיד תלמידים רבים בדרך הישר. 

ביתו בשכונת בית ישראל בירושלים היה הפקר לכל, רבי יעקב מנחם היה בעל חסד גדול, וביתו היה פתוח לרווחה פשוטו כמשמעו. כל אחד מצא בביתו מקום ופעמים רבות היה הוא ורעייתו הולכים לישון אצל השכנים שיהיה לאורחים מקום בביתם. 

כל חייו עבד את בוראו מתוך ייסורים, עמל בתורה ושש בקיום דקדוק מצוותיה, עמוד החסד, שקד כל ימיו בעמל נפשו על תקנת חברו אם דל ואם עשיר, ביתו כמדבר לכל, התאבק בעפר רגליהם של תלמידי חכמים בענווה יתרה, הפליא בהעמדת תלמידים הרבה לתורה, לעבודה ולגמילות חסדים. 

זכה והותיר אחריו חמישה ילדים, נכדים ונכדות. בנו בכורו הוא רבי מאיר איזקוביץ מרבני ישיבת רש"י בירושלים. 

מסע הלוויה בשעה 16:30 אחר הצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

יושבים שבעה בביתו ברחוב לייב דיין 18 בשכונת בית ישראל בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

הלוויה רבי יעקב מנחם איזיקוביץ ישיבת מאורות התורה שכונת בית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד