י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בישיבת הסיעה

ח"כ ישראל אייכלר: "למניעת הדבקה - אסור לסגור מוסדות לימוד חרדים"

הסיבה: "המקום הבטוח ביותר לילד חרדי הוא בתלמוד תורה. סגירת המוסד מצופף את הילד בדירה צרה יחד עם אחים ואחיות, להבדיל מילד אחד או שניים במשפחה שאינה חרדית. יחד הם יורדים לגינת המשחקים ופוגשים עוד עשרות ילדים נוספים. זהו מתכון מסוכן להדבקה המונית" • ח"כ אייכלר בירך את שרי הקבינט החרדים, ראשי הרשויות, יו"ר ועדת החוקה וחברי הכנסת על בלימת הגזרות נגד הציבור החרדי

ח"כ ישראל אייכלר: "למניעת הדבקה - אסור לסגור מוסדות לימוד חרדים"
ישראל אייכלר נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת סיעת יהדות התורה שהתקיימה היום אחה"צ (שני), אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר כי יש להתנגד לכל סגר שהוא, כפי שכבר הוכח על ידי מומחים שהסגר אינו מרפא קורונה. "בכל מקרה" הוסיף ח"כ אייכלר, "אסור להסכים לסגירה של מוסדות הלימוד, הן לבנים והן לבנות, בכל הריכוזים החרדיים גם בעת סגר".

ח"כ אייכלר הסביר כי מציאות החיים החרדית שונה מזו החילונית. "בעוד ילד חילוני שחוזר הביתה פוגש בבית מספר מצומצם מאוד של ילדים, הילד החרדי מגיע לבית שוקק חיים עם עשרה ילדים בדריה צפופה, ויחד הם יורדים לגינת המשחקים ופוגשים עוד עשרות ילדים נוספים. זהו מתכון מסוכן להדבקה המונית, כפי שאכן ראינו שקרה בערים החרדיות הצעירות בימי בין הזמנים. כולם נדבקו מכולם".

הוא מחה נגד ההכללה של מוסדות הלימוד החרדים ושאינם חרדים באבחנה אפידמיולוגית אחת. "אין דין אחד לכל המגזרים. מה שנכון במגזר אחד, אינו נכון במגזר אחר. אני לא מדבר רק על ביטול תורה לילדי ישראל, עניין שעליו כבר הביעו דעתם גדולי ישראל. אני מדבר נטו מבחינה בריאותית. דווקא במוסדות הלימוד, בכיתות המוגנות והמאורגנות תחת הנחיות ופיקוח המורים והמנהלים, תשמר בריאותם של ילדי ישראל החרדיים הרבה יותר מאשר בבית ובחצר בגני השעשועים".

כמו"כ בירך את שרי קבינט הקורונה החרדיים הרב ליצמן והרב דרעי, ואת ראשי הערים שהתייצבו יחד עם יו"ר ועדת החוקה הרב יעקב אשר ושאר הח"כים החרדיים, נגד מזימות השלטון לדחוף את החרדים לסגרים, לגזירות כלכליות, ולהדבקת תוויות כמפיצי מחלות וסכנה לאומית.

ישראל אייכלר קורונה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד