י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד מסלון הבית בראב"ד

הצצה נדירה: כך מקרב ראש הישיבה את הבחורים בני ה-17

רגעים נעלים בתוך הסלון ברחוב ראב"ד בבני ברק בהם נראה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מגדל דור של תלמידי חכמים. בתיעוד מסלון ביתו הוא נראה מדבר עם תלמידי הישיבה הצעירים ומתעניין אצל כל אחד מי החברותא שלו • צפו בטפח מאחורי הפרגוד כפי שלא נחשף מעולם עד-כה

הצצה נדירה: כך מקרב ראש הישיבה  את הבחורים בני ה-17
בחורי הישיבה בביתו של הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

מלבד היותו גדול ומנהיג בישראל, כששאלות הרות הגורל עולות לפתחו בכל שעה, הגרי"ג אדלשטיין משמש גם כראש ישיבת פוניבז' - ספינת הדגל של עולם התורה הליטאי. ראש הישיבה הישיש מעולם לא החסיר שיעור בשביל דבר אחר.

מסירות נפשו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לתלמידי הישיבה הרבים רק התחזקה ברבות השנים, למרות גילו המתקדם ולמרות הכפלה כפולה ומכופלת של מספר התלמידים במהלך השנים.

הציבור נחשף מדי פעם לפרסומים על הכרעותיו של ראש הישיבה בענייני הכלל ולתמונות של אישי ציבור בהתייעצויות במעונו, אבל עד היום נשארה עבודת הקודש בגידול התלמידים טמונה בחדר. המצלמה שהגיעה לבית בעקבות אילוצי הקורונה, תפסה כמה רגעים נדירים ומיוחדים.

הפוניביז'אי הצעיר יודע כי הגיע לישיבה שבה יצטרך לדאוג לעצמו, בלי משגיחים קטנים שיעקבו אחריו, מול אלפי לומדי הגבעה הוא יצטרך להוכיח את קיומו בבית המדרש. הוא אינו מצפה שמישהו ייגש לשאול בשלומו, לכן ההתרגשות גדולה שבעתיים כשניגש אברך צעיר ואומר לו "גש כעת לבית של 'הראש ישיבה' בראב"ד ותכין כמה שאלות על הסוגיא". רגע מרגש שעובר כל בחור צעיר בפוניבז' בלי הודעה מוקדמת.

ברגש מהול בפחד הוא צועד לעבר הבית ברחוב ראב"ד לוחש תפילה שבאמת יזכה לשוחח עם "רבי גרשון" כמה רגעים. בבית הוא מתיישב עם עשרה בחורים בסלון של ראש הישיבה, הבחורים יושבים נרגשים וממתינים דקות אחדות, אז נכנס ראש הישיבה לחדר והדלת נסגרת, כעת בתוך הסלון יושבים יחד ראש הישיבה יחד עם עשרה צעירים.

בתיעוד נדיר שהגיע ל'בחדרי חרדים' אנו מספקים לראשונה הצצה אל תוך סלון ביתו של ראש הישיבה שעה שהוא יושב לבדו עם נערים בני 17 שזה עתה החלו את צעדיהם בישיבה, ועושה עמם מפגש היכרות. הוא נראה מתעניין בשלומו של כל אחד ואחד בנפרד, שואל לשמו ולזהות החברותא של סדר א' ואח"כ מי החברותא סדר ב', ומי החברותא סדר ג', ומי החברותא בשישי שבת.

ובצד יושב לו אברך שמונה על ידי ראש הישיבה הגרי"ג ומקבל ממנו משכורת חודשית לעבוד לדאוג לבחורים בשיעור א' לחברותא, האברך יושב ורושם את כל השמות והחברותות כפי שהבחורים אומרים לראש הישיבה, ובמקרה שאין לבחור חברותא הוא דואג לסדר לו בחור מתאים. לאחר מכן בהמשך היום עולים אותם התלמידים שוב לשעה ארוכה לדבר בלימוד עם "רבי גרשון". כך כל יום עד שראש הישיבה עובר את כל שיעור א'. 

מסורת זו מתקיימת אצל ראש הישיבה עשרות שנים אך מעולם לא נכנס איש מבחוץ לראות את המתרחש, רק ראש הישיבה והתלמידים, השנה בשל תקופת הקורונה ישנה מצלמה בסלון המתעדת את שיעוריו ושיחותיו של ראש הישיבה בכדי להעביר לציבור שלא יכול להיכנס, וכך אנו זוכים פעם ראשונה בהיסטוריה להיכנס אל הקודש פנימה ולראות מחזה מרהיב מאין כמותו.

ראש הישיבה הנושא את משא הדור על כתפו יושב ושואל בשלומם של נערים צעירים בסבלנות ובמתינות ומשתעשע עימם בהוויות אביי ורבא. שעה שהעולם נעצר ורק הדאגה לדור הבא שיגדל פה מרחפת בחלל הבית הגדול בראב"ד 17.

הרב גרשון אדלשטיין ישיבת פוניבז בחורים צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד