י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
7 דקות מתחת למים

הפעוט שטבע בבריכה לפני שבוע החלים וחוזר הביתה

שבוע לאחר שפעוט טבע בבריכה הפרטית ומצבו היה קשה, הוא שוחרר לביתו. הוא הגיע לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר ארבעה ימי אשפוז וטיפול הוא חזר לתפקוד נוירולוגי מלא

הפעוט שטבע בבריכה לפני שבוע החלים וחוזר הביתה
הפעוט שטבע ביבניאל צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

בשורות משמחות במיוחד, מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי פדה – פוריה.

לא פחות מ 7 דקות שהה לירון מנחם מנדל בן השנה וחצי, מתחת למים. מקרה הטביעה ארע ביום שלישי לפני כשבוע בשעות הערב, בבריכה שבבית הסבתא ביבניאל. האבא הלל עמרם מספר: "היינו אצל אמא שלי ביבניאל, אני נכנסתי לבית, תוך שניות הוא פתח את הדלת, יצא החוצה וקפץ לבריכה..."

האב קפץ מיד למים, "הוא היה כחול לגמרי, עינים עצומות, לא מגיב....התחלתי לעשות לו החייאה והמשכתי עד שמד"א הגיעו".   

לירון הובהל מיבנאל למרכז הרפואי פדה-פוריה ואושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הבוקר, בישרו הרופאים להורים הנרגשים כי לירון התאושש באופן מלא, החלים ומשתחרר לביתו. ד״ר אמיר בר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, אמר: ״זה נס רפואי! הוא הגיע אלינו כשהוא מורדם ומונשם ובמצב קשה. לאחר ארבעה  ימי אשפוז וטיפול הוא חזר לתפקוד נוירולוגי מלא! זה נדיר ויוצא דופן, ברוב מקרי הטביעה אחרי שהות ממושכת כזו מתחת למים ישנו נזק מוחי. במקרים רבים  נזק מוחי נוירולוגי קשה ובלתי הפיך ועד מוות מוחי״.

האבא הלל סיכם בהתרגשות רבה: "מה אני יכול להגיד חוץ מתודה לאל! אני ראיתי את הבן שלי מת, בלי דופק בלי כלום... וכשאמרו לי הרופאים כאן, שהוא חזר לעצמו ... זה לא יאומן, אין לי מלים"

 

מרכז רפואי בית חולים פוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד