י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאשפות ירים אביון

מבהיל: תש"פ שנה קשה - תשפ"א שנת גאולה

גילוי מדהים: דברי החתם סופר שנכתבו לפני 190 שנה על שנת תש"פ כשנה גרועה מול תשפ"א שתבוא כשנה של 'מאשפות ירים אביון' 

מבהיל: תש"פ שנה קשה - תשפ"א שנת גאולה
ה'חתם סופר' זיע"א צילום: ארכיון

השנה החולפת - שנת ה' אלפים תש"פ לבריאת העולם, תיזכר כשנה קשה במיוחד. אסון רדף אסון, פיגועים, אסונות טבע ומגיפת הקורונה שנראה כי אין לה סוף. למעלה מאלף ישראלים נפטרו עד כה מהקורונה וקרוב ל-900 אלף בני אדם ברחבי העולם. עשרות אלפי משפחות שחייהם לא ישובו להיות כמו שהיו קודם לכן. מה יהיה הסוף?

והנה, דבר מעניין נמצא בין כתביו של החת"ם סופר, בפירושו על התורה שנכתב לפני כ-250 שנה.

בספר פירוש חת"ם סופר על התורה - פרשת בחוקותי, כותב החת"ם סופר דבר מדהים ומפחיד כאחד, לפיו שנת תש"פ תהיה שנת מוות ושנת תשפ"א תהיה שנת גאולה.

על כך ששנת תש"פ היא בבחינת מוות כותב החת"ס, כי "והנה תש"פ עם משקל גימטריא פ"ת ען, פ"ת היא לילית, ע"ן הוא בחינת א' מבחינת ס"ס כמבואר בדברי מורי נ"י על תמנע שהוא צירוף מת ען ע"ש (עי' חת"ס עה"ת ח"א עמ' קפ"ה)".

אולם, על שנת תשפ"א אומר החת"ס כי היא תהיה בבחינת "מאשפות ירים אביון" ותהיה זו שנת גאולה. "והנה בתנור א' הוא רמז כי א' עם תש"ף הוא אותיות אשפת, כי מאשפות ירים אביון אם היא בתכלית ההשפלה בחי' אשפת אז ירים קרן לעמו, משום כן בתנו"ר גימטריא ת"ן או"ר (עם הכולל, אור גי') ר"ז אז ירומם קרן לעמו במהרה בימינו אמן".

אגב, באותה הפרשה כותב החת"ס דבר מדהים נוסף המתקשר אף הוא לימינו אנו בהם בתי הכנסיות סגורים.

על הפסוק "אם בחוקתי" אומר החת"ס כי "במדרש ילקוט איתא חשבתי דרכי ואשיבה רגלי אל עדותיך אמר דוד רבש"ע בכל יום ויום הייתי מחשב ואומר למקום פלוני אני הולך לבית דירה פלוני אני הולך והיו רגלי מביאות אותי לבתי כנסיות ולבתי מדרשות הה"ד ואשיבה רגלי אל עדותיך עכ"ל והוא תמוה למה חשב בכל יום ויום ואמר כך י"ל לפי מה דאיתא דאם רוצים לעשות מצוה או דבר טוב לא יאמר שדעתו לעשות אותו הגם שמתנה בפירוש שיהא בלי נדר ובלי הסכמה ולא יכשל ח"ו בעון נדרים מ"מ שלוחי יצה"ר מתגרים בו ועושים כל טצדקי להמנע אותו מעשיית המצוה או דבר טוב בביטולים שונים.

והנה תורתו של דוד המלך הייתה חביבה מאוד לפני הקב"ה כמו שאמר לו הקב"ה חביב עלי יום אחד שאתה עוסק בתורה מאלף עולות שעתיד להקריב שלמה בנך (שבת דף ל' ע"א) והיו מתגרים בו המשטינים למנעו מלילך לבהמ"ד לכן התחכם בתחבולה והי' חושב ואומר בכל יום פעם למקום פלוני אני הולך פעם לבית דירה פלונית ומכ"ש אם היה אומר לבתי תרטיאות לשחוק אז לא מתחכמים ומתגרים בו לבטלו ע"י ביטולים ועניינים שונים ועי"ז נקל לו להיות הולך לבתי מדרשות וק"ל (מש"מ)".

החתם סופר ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד