י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רבים השיב מעוון

בד"ה: מזכה הרבים מחולון נפטר לאחר מחלה

רבי יצחק דיין זצ"ל, שקירב רבים לאביהם שבשמים, נפטר הבוקר מהמחלה הקשה והנוראה. 'בחדרי חרדים' על יליד מצרים שניהל בנק, עזב הכל והקים עולה של תורה בעיר חולון

בד"ה: מזכה הרבים מחולון נפטר לאחר מחלה
רבי יצחק דיין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשעות הבוקר נפטר מזכה הרבים רבי יצחק דיין זצ"ל מהעיר חולון, מי שכיהן כראש המועצה דתית בעיר וקירב יהודים רבים לאביהם שבשמים. 

בשלוש וחצי השנים האחרונות סבל רבי יצחק ייסורים קשים ומרים מהמחלה הקשה והנוראה, ולמרות ייסוריו הרבים המשיך למסור שיעורי תורה, אך הבוקר כאמור, קרסו מערכות גופו והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

המנוח זצ"ל יליד מצרים נולד בז' כסלו תרצ"ט, החל את תפקידו כפקיד בנק לפרנסתו אך ברבות השנים עזב הכל והקים עולה של תורה בחולון. היה רבה של קהילת 'כתר תורה' שם כיהן כרב לצד כולל שהקים.

במהלך השנים כיהן כיו"ר המועצה הדתית מטעם תנועת ש"ס ופעל גדולות ונצורות בכל ענייני הדת בעיר.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי רבי יצחק דיין ז"ל החזיר רבים בתשובה והשיב מעוון. נודע במידותיו המיוחדות, ונודע כדרשן בחסד עליון שידע להעביר את הדברים בצורה מיוחדת וברורה עבור הציבור המסורתי בעיר חולון. רבי יצחק שכונה "הדיין הגדול" היה כאב, דאג לכולם וקירב רבים לאביהם שבשמים.  

זכה והקים משפחה לתפארת בהיותו מחותן עם הגר"ד צדקה, רבה של פרדס חנה כרכור. וכן עם הגר"נ בן שמעון, ראב"ד תל אביב. צאצאיו תלמידי ישיבות שהקימו בתים של תורה. 

מסע הלוויה יצא מבית הכנסת 'דרכי נועם' בחולון הסמוך לביתו לבית החיים בעיר שם נטמן. קהל רב ליווה אותו בדרכו האחרונה ורבים ביכו את לכתו.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חולון הרב יצחק דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד