י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
150 שוטרים נדבקו

אמיר השכל ממארגני המחאה בבלפור: "שוקלים להפסיק את ההפגנות"

תא"ל (במיל') אמיר השכל, מבכירי הפעילים במחאת היחידים בבלפור שוחח עם בן כספית וינון מגל ברדיו וקרא לאפשר תפילות ואירועים בשטחים פתוחים. הוא התייחס גם לאפשרות שההפגנות תיפסקנה

אמיר השכל ממארגני המחאה בבלפור: "שוקלים להפסיק את ההפגנות"
תא"ל אמיר השכל צילום: צילומסך ערוץ 13

גלי ההסתה והאשמות השווא על כך שיש זלזול בהנחיות משרד הבריאות בציבור החרדי הולכות וגוברות. כשבמקביל המאבקים מול מעון ראש הממשלה נמשכים: עימותים אלימים נרשמו במהלך סוף השבוע האחרון בין אלפי המפגינים שפקדו את מעון ראש הממשלה לשוטרי משטרת ישראל, שהובילו לעיכובם ולמעצרם של כ-12 מפגינים. תא"ל (במיל') אמיר השכל, מבכירי הפעילים במחאת היחידים בבלפור שוחח עם בן כספית וינון מגל בראיון בתוכניתם ברדיו 103 בו הביע את דעתו על טענת הציבור החרדי לאיפה ואיפה ביחס למפגינים ולמתפללים.

בראשית הדברים התייחס אמיר השכל לטענות כי ההפגנות המתקיימות בכל שבוע מול מעון ראש הממשלה בבלפור, מהוות תירוץ עבור חלקים נוספים בחברה על מנת לא להישמע להנחיות. לדעתו, "אם החרדים דתיים יתפללו בשטח פתוח? אני לא חושב שזה שונה מההפגנות. ביבנה עיר מגוריי יש אמפיתיאטרון של 3,000 מושבים, אני בטוח שאפשר היה לעשות שם הופעות של 1,500-1,000 בוודאי".

עוד הוא הוסיף ואמר בזעם: "הניסיון לעשות הקשר בין התחלואה להפגנות הוא ניסיון ציני ופוליטי ולא קשור בנתונים, ואני מציע לשמוע את הנתונים. על פי נתוני משרד הבריאות 67% מההדבקות הן בבתים ובמוסדות החינוך, המקומות שהכי מועדים להידבקות בקורונה זה תיאטראות, בתי תפילות, אצטדיונים, מועדוני לילה; לעומת זאת מקומות עם רמת סיכון נמוכה הם מחוץ לבית".

לגבי המשך קיום ההפגנות תוך התעלמות מוחלטת מהנחיות משר הבריאות הבהיר השכל "בסבב הראשון ההפגנות הוחרגו, אנחנו נפעל על פי החוק כמו שאנחנו עושים עד עכשיו". השכל הסביר כי בהפגנות במוצ"ש, "אין לי שם שום שליטה, אין לי שם יד ורגל. הדבר היחיד שיש לי שליטה עליו זה על קבלות השבת ביום שישי, ומה שקורה אצלנו במאהל המחאה". הוא התייחס לאפשרות כי ייתכן וזרמים מסוימים ינקטו באלימות במידה וינסו למנוע מהם את זכות ההפגנה, ואמר: "אני לא שייך לא לאנרכיסטיים ולא לאלימות, ואני מגנה את הדברים האלה. איפה שיש לי השפעה אני אפעיל את השפעתי, ואני מקווה שאחרים ינהגו בצורה דומה".

ינון מגל: אתה אומר בעצם שלהפסיק את ההפגנות זה רק אם יוחלט כך בחוק או שתהיה הנחיה בעניין? "נכון". השיב השכל.

לסיום שאל אותו בן כספית: אם אני ארשה למנות את עצמי ליועץ האסטרטגי של המחאה לדקה, אני חושב שיועיל לכולם ולכל הצדדים והרעיונות והמטרות להגיד – 'חברים אנחנו מגלים סולידריות, נפסיק לשבועיים'. קודם כל זו מנוחה, התארגנות, חידוש אנרגיה ויוסיף הרבה מאוד קונצנזוס. "אני יכול להבטיח לך שניקח את המלצתך בחשבון". סיכם השכל.

ההודעה הזו מגיעה במקביל לדיווחים על 150 שוטרים שאבטחו את ההפגנות בלפור ונדבקו בקורונה.

הדברים מצטרפים לדברים שאמרה אתמול ח"כ יפעת שאשא ביטון יו"ר וועדת הקורונה ופורסמו אתמול כאן באתר 'בחדרי חרדים' כי "ממחקר אפדמיולוגי שאנחנו קיבלנו יש אפס נדבקים. האם זה באמת המצב? אנחנו לא יודעים. כי גם אומרים שחלקם הגיעו בלי טלפונים, אבל אני חוזרת למה שאמרתי את זה קודם. תפסיקו לחפש את זה מגזרית. בסופו של דבר, אין לנו שום נתון על הדבקות אינטנסיביות בהפגנות".

מנגד, צייץ בתגובה מיקי זוהר: "אם יימצא גורם שפוי שיוכל להסביר למפגינים שהם לא משיגים כלום למעט הדבקה המונית של אזרחי ישראל, זה יעשה שירות מצוין לחוסן הבריאותי והכלכלי של כולנו. תקשורת שמעודדת קומץ אנשים אובססיביים שמגיעים מדי מוצ"ש ומבזבזים את זמנם תוך כדי פגיעה בבריאות הציבור וללא כל הישג, פשוט הזוי בעיני."

מיקי זוהר יפעת שאשא ביטון קורונה בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד