י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא נשארים חייבים

לפיד וליברמן מגיבים לנתניהו: "תודה בכישלונך ותתפטר"

אחרי המכתב ששלח רה"מ נתניהו ובו קרא לחברי האופוזיציה לנהוג באחריות. יו"ר האופוזיציה וח"כ ליברמן תוקפים את נתניהו וקוראים לו להתפטר או לחילופין לפטר את הסיעות החרדיות מתפקידיהן

לפיד וליברמן מגיבים לנתניהו: "תודה בכישלונך ותתפטר"
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתגובה למכתב ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא דרש מהם "לנהוג באחריות", זאת בהתייחסו לדברים שאמר מוקדם יותר חה״כ ליברמן שעלולים להביא לאנרכיה. והתריע כי ההתקפה שלהם "מסכנת חיי אדם" - ראשי האופזיציה לא נשארים חייבים, ומשיבים במתקפה.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב לנתניהו: "בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל במאבק העולמי נגד התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מאבק זה נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר בהיבט הבריאותי והכלכלי. גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה".

לדברי לפיד, "ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך ושל סביבתך הקרובה והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו לכך שיש בישראל למעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה, כמעט מיליון מובטלים, מעל 70 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה ומדינת ישראל נמצאת בגירעון התקציבי הגדול בתולדותיה".

יו"ר האופוזיציה לפיד הוסיף, "בשעה זו, בה ניצבת ישראל מול המשבר הבריאותי והכלכלי החמור בתולדותיה אני מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר", קרא לפיד, שהדגיש כי "רק כך נוכל לשמור על הבריאות, על החיים, על הכלכלה ועל מדינת ישראל".

חבר הכנסת ליברמן השיב לו אף הוא במכתב "טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות. כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מונעות משיקולים פוליטיים ולא עניינים. מעולם לא טרחת לכנס את ראשי מפלגות האופוזיציה על למנת להסביר את מדיניות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה ובמשבר הכלכלי, כי אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים", טען איווט.

"כמו כן", הוסיף ליברמן, "אם לא מספיק לנו נגיף הקורונה, אתה מפיץ את נגיף האנדרלמוסיה. הממשלה לא התכנסה 6 שבועות, דבר חסר תקדים שלא קרה מאז קום המדינה. ההחלטות מתקבלות בשלוף וברגע האחרון, כולל ההחלטות על דחיית התקציב, על פתיחת שנת הלימודים, המגבלות על ערים אדומות, הנסיעה לאומן ועוד".

לטענתו, "במקום להחזיק את אזרחי מדינת ישראל כבני ערובה ולהוביל את המדינה לסגר כללי בחגי תשרי בגלל שאתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן, תורה על העברת הטיפול במשבר הקורונה לצה"ל ולפיקוד העורף ותעביר תקציב לאלתר. את תמיכת ישראל ביתנו במהלכים אלו יש לך".

איווט ליברמן יאיר לפיד ביבי נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד