י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפך לפוליטיקה פנימית

עסקני אומן: נכון לשעה זו אין פריצת דרך

למרות הודעת משרד הפנים האוקראיני מוקדם יותר הערב כי תתאפשר הגעתם של שלושת אלפים איש לחגוג את ראש השנה באומן, בחסידות ברסלב טוענים כי מדובר בפוליטיקה פנימית ועל כן נמשכים הקשיים

עסקני אומן: נכון לשעה זו אין פריצת דרך
חסידי ברסלב בדרכם לאומן בשנים עברו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נושא 'אומן ראש השנה' הפך גם באוקראינה לחלק מהפוליטיקה הפנימית, כלי התקשורת באוקראינה עוסקים בנושא - ועל כן נמשכים המניעות והקשיים. אך אנו לא מתייאשים". כך מדווחים מאומן מספר עסקנים.

נמשכים המאמצים וההשתדלות לשכנע את הרשויות בכך שניתן על אף הקורונה, לשמור ולהישמר באומן ולהביא להגדלת מספר המשתתפים בקיבוץ השנתי של ראש השנה.

"ביומיים הקרובים יתקיימו פגישות עם גורמי ממשל בכירים, וכשליחים של רבנו אנו מקווים ומייחלים לבשורות טובות". כך על פי העסקנים הבכירים.

"לשם כך", מספר לנו אחד העסקנים הבולטים בברסלב, "אנו מתגייסים לסייע לאוקראינה במספר נושאים הקשורים לקורונה, כחלק מהפעלת פרויקט הקורונה באומן. הוועדה הממשלתית קבעה נוסחה, על שטח הקיבוץ בראש השנה באומן - שבהתאם לשטח זה, מותר עד 3000 משתתפים".

העסקנים פועלים מסביב לשעון בשתדלנות מסביב לעולם, כדי לאפשר הגדלת השטח, ובכך לאפשר הגדלת קיבולת מספר המשתתפים, לכמה אלפים נוספים!

"אנו חוזרים ומדגישים בפני אנשי הממשל, לפי הנתונים האמיתיים של אומן - ישנם עשרות מבני ענק, ואלפי חדרים, במלונות אכסניות ודירות פרטיות - שבהחלט יכולים לשמש עוד אלפים, תוך שמירה על כללי הריחוק. נכון לשעה זו אין פריצת דרך. חשוב להמשיך ולהתפלל". כך לדברי העסקן.

כזכור כפי שדווח מוקדם יותר הערב ב'בחדרי חרדים', משרד הפנים האוקראיני הודיע כי הם מצפים לשלושת אלפים מבקרים באומן כדי לחגוג את ראש השנה, כך על פי דוברות משרד הפנים.

על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים, שר הפנים ארסן אבאקוב, החליט כי רק 3000 איש יהיו השנה באומן, וכל אחד יהיה חייב לעבור בדיקת קורונה.

על פי הערכות באוקראינה, בין קרוב ל-50 אלף איש מגיעים לאומן מדי שנה כדי לחגוג את ראש השנה בקברו של רבי נחמן מברסלב, אך השנה בשל המגיפה העולמית יבקרו בעיר כשלושת אלפים איש בלבד. כל המתפללים שהגיעו לאוקראינה לפני שהממשלה הטילה איסור זמני על כניסת זרים, יעברו בדיקת קורונה. כך על פי משרד הפנים.

שר הפנים אבאקוב אמר לתקשורת: "אנו מבינים את כל הסיכונים הכרוכים בחגיגת ראש השנה, מחלקות משרד הפנים יבטיחו כי יהיה חוק וסדר ובטיחות ברחובות אומן. אנו נעשה הכל על מנת להבטיח שהאירועים הללו יהיו שלווים ובטוחים".

ראש השנה באומן ממשלת אוקראינה חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד