י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העירייה לצד התושבים

עיריית ירושלים דורשת לפנות את מאהל המחאה בבלפור

הסבל של שכניו הירושלמיים של ראש הממשלה מגיע לבית המשפט • עיריית ירושלים מצטרפת לעתירת תושבי איזור רחוב בלפור בבירה, ומתייצבת לימין התושבים

עיריית ירושלים דורשת לפנות את מאהל המחאה בבלפור
המחאה בבלפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

החגים קרבים ובאים וברחובות הסמוכים למעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל, שולטים המאהלים הכרזות ושאר המטרדים הנשארים ברחובות האזור מההפגנות הנערכות שם בקביעות בחודשים האחרונים.

במסגרת העתירה שהגישו תושבי העיר ירושלים המתגוררים בסמיכות לבית ראש הממשלה, לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לפינוי מאהל המחאה מחוץ לבית ראש הממשלה, השיבה העירייה לבית המשפט כי נוצר מצב לא מקובל, בו העירייה אינה יכולה לאכוף את פינוי המטלטלין של המוחים מהשטח הציבורי, מבלי שהמשטרה תפנה את המוחים.

העירייה מחדדת את עמדתה בבקשה מבית המשפט לאפשר פינוי מוסכם של מאהל המחאה וכתבה בתשובה לבית המשפט: "העירייה לא יכולה להשלים עם מצב בו תושבי העיר ומבקרים יסבלו וייפגעו באופן כה קשה בתקופת חגי תשרי שהינם כה ייחודים בעיר ירושלים.

מדובר באחד משלושת הרגלים, הוסיפו והדגישו בתשובת העירייה לבית המשפט, ועשרת ימי תשובה – ימים בהם אין חולק שחשובים לכל עם ישראל ככלל וירושלים בפרט.

זוהי תקופה מיוחדת בירושלים. והמקום בו התקבעו המפגינים הוא אחד מהדרכים הראשיות בהם עולים לעיר העתיקה ולכותל המערבי.

במכתב התשובה הדגישו בעיריית ירושלים את הזכות הדמוקרטית להפגנות וכתבו "עיריית ירושלים מכבדת את זכות היסוד של כל אדם להפגין, ולהביע מחאה בכפוף למגבלות שנקבעו בדין ובפסיקה. ירושלים, בירת ישראל, כוללת בשטחה את מוסדות השלטון הראשיים ומוסדות ציבוריים רבים ונוספים. לכן, המחאה בשטחה מובנת, אולם כל עוד היא לא מפרה את שגרת חייהם של תושבי העיר".

עוד נאמר במכתב כי "ירושלים כידוע, מושכת אליה תיירים ואורחים רבים, ובצד זאת מושכת גם מגוון רחב של ציבורים שונים, ארגונים מרחבי הארץ והעולם המבקשים להביע מחאות או הפגנות בנושאים שונים. אולם, יישום הזכות למחאה עלול לגרום למטרד או לנזק לתושבי המקום ואף לאינטרס הציבורי. לכן, נדרשת האבחנה אימתי הזכות למחאה, המוגנת בחומותיה העבות והבצורות של הדמוקרטיה הופכות למטרד ולנזק. עיריית ירושלים מאפשרת להביע מחאה במרחב הציבורי, כאמור תחת מגבלות הדין והפסיקה, וכמובן, תוך שמירה והתחשבות באינטרסים ציבוריים שונים עליהם היא אמונה".

לסיכום אומרים בעיריית ירושלים "לא ניתן לאפשר למפגינים להמשיך לשבש את חייהם של התושבים והאזרחים הבאים והחיים בירושלים". ובכך הם מצטרפים לעתירת תושבי האיזור לפנות את מאהלי המחאה לפחות לתקופת החגים.

בלפור מעון ראש הממשלה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד